آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

شرکای استراتژیک آمریکا خواهان مصالحه با ایران هستند/ اقدامات تحریک‌آمیز علیه تهران می‌تواند بسیار خطرناک باشد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
نشنال اینترست در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: شرکای استراتژیک ایالات متحده در منطقه - عربستان سعودی و امارات متحده عربی - اکنون خواهان مصالحه و دوستی با ایران شدند و دیگر به ترامپ اعتماد ندارند. چرا که می‌دانند اقدامات تحریک آمیز علیه ایران می‌تواند بسیار خطرناک باشد 

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، حمله  در ماه سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی جدیدترین اتفاق  در مجموعه اتفاقات تشدید تنش  در منطقه  بود که شامل حملات به  نفتکش‌ها، سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و توقیف نفتکش‌ها شده است. این اتفاق‌ها با واکنش حداقلی از سوی آمریکا مواجه شده است. حمله به عربستان سعودی فقط به تلاش برای ایجاد تعامل دیپلماتیک میان ایران و عربستان و تحریم‌های جدید ایالات متحده منجر شد که این امر تنها به تأثیر اقتصادی منجر خواهد شد.

 

حمله به تأسیسات سعودی یک اقدام جدی بود. این حمله شامل موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین است که برخی مدعی هستند از داخل خاک ایران پرتاب شده‌اند و باعث شد میلیون‌ها بشکه از ظرفیت تولید عربستان سعودی نابود شود. با وجود این، واکنش جامعه جهانی ناچیز بود. این به این معنی است که آمریکا معتقد به اجرای الگوی عمل متقابل در این مورد نیست و خواهان استفاده از روش دیپلماتیک است. ضمن اینکه ایران بارها دخالت در این حمله را رد کرده و مدعیان دخالت ایران در این حمله هم تاکنون نتوانستند مدرکی درباره ادعای خود ارائه کنند.

 

عربستان سعودی ، ایالات متحده ، فرانسه ، آلمان و انگلیس همگی علناً ایران را مسئول این حمله خوانده اند. با این حال فرانسه، آلمان و انگلیس بیانیه‌ای را منتشر کردند و از ایران خواستند که از اعمال تحریک‌آمیز و تشدید تنش خودداری کند. امانوئل ماکرون حتی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار تعامل دیپلماتیک با ایران شد که به نظر می‌رسد کانون تلاش‌های اروپا در هفته‌های آینده است. از طرفی دیگر وزیر خارجه عربستان گفت این کشور می‌خواهد از جنگ و تشدید تنش جلوگیری کند.

 

ترامپ از صدور فرمان جنگ خودداری کرد. سرانجام، دولت ترامپ با ارسال تجهیزات نظامی خواهان تقویت دفاعی ریاض شد.

 

دولت ترامپ از بسیاری جهات در مورد ایران گیج‌کننده عمل کرده است وی گاها در توییتر خود از انتقام و جنگ حرف می‌زند اما در بسیاری از موارد نشان می‌دهد که خواهان جنگ نیست. این سیاست گیج‌کننده است و پیش بینی‌آینده تنش میان ایران و آمریکا را سخت می‌کند. این اظهارات تنها باعث تحریک ایران می‌شود. از سوی دیگر آمریکا تا زمانی که خود مورد حمله مستقیم از سوی ایران واقع نشود، دست به حمله نظامی نخواهد زد.

 

از سوی دیگر هر دو طرف باید متوجه شوند که درگیری نظامی برای هیچ کدام از طرفین هیچ منفعتی ندارد چنین بینشی می‌تواند مانع از درگیری ناخواسته شود. 

 

اشتباه محاسباتی از سوی ایران و یا آمریکا می‌تواند به درگیری نظامی منجر شود. در صورت تحریک ایران این حملات از سوی تهران برای آمریکا خطرناک خواهد بود. 

 

شرکای استراتژیک ایالات متحده در منطقه - عربستان سعودی و امارات متحده عربی - اکنون خواهان مصالحه و دوستی با ایران شدند و دیگر به ترامپ اعتماد ندارند. چرا که می‌دانند اقدامات تحریک آمیز علیه ایران می‌تواند بسیار خطرناک باشد آمریکا نیز باید بداند حمله ایران می‌تواند منافع آمریکا را نیز مورد هدف قرار دهد. 

 

 ایالات متحده آمریکا نباید اقدام عملی تحریک‌آمیز و غیرقانونی انجام دهد. اما ایالات متحده باید با استفاده از ابزارهای متنوعی که در اختیار دارد ، سطح بازدارندگی را احیا کند که شامل استفاده از اقدامات اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------