آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

نشست کشورهای عضو برجام و آمریکا بدون حضور ایران | روسیه: برجام جایگزین ندارد



  برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نشست کشورهای عضو برجام و آمریکا بدون حضور ایران | روسیه: برجام جایگزین ندارد

 به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد، کشورهای عضو برجام و آمریکا، بدون حضور ایران (عصر روز سه شنبه) بار دیگر برای تبادل نظر درباره یافتن بهترین روش جهت تسریع مذاکرات وین دیدار کردند.

 

اولیانوف در پیامی دیگر از دیدار سه جانبه نمایندگان روسیه، چین و آمریکا در پایتخت اتریش خبر داد.

 

وی نوشت: گفت وگوهای وین ادامه دارد. یک دیدار سه جانبه غیر رسمی میان روسیه، چین و آمریکا برگزار شد. همانطور که می بینید روس ها و آمریکایی ها با یکدیگر (دور یک میز) نشسته اند اما این، هیچ گونه مفهوم سیاسی ندارد.

 

نماینده روسیه در شورای امنیت: برجام جایگزین ندارد/ نباید به مذاکرات وین فشار آورد

دمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: ادعاهایی مبنی بر این که برجام[توافق هسته‌ای] ممکن است منسوخ شده باشد و نیاز به بروزرسانی، تغییر یا اضافات داشته باشد، خطرناک و غیرمسئولانه‌اند. این توافق توازن دقیقی در منافع را نمایان می‌سازد. باید به همان شکلی که در سال ۲۰۱۵ بود اجرا شود، بدون افزودن چیزی به آن یا حذف کردن چیزی از آن.

 

این دیپلمات روس در ادامه گفت: همچنین نمی‌توانیم بگوییم برجام به خاطر سریع نبودن روند مذاکرات وین به اندازه کافی، در حال از دست دادن قابلیت اجرایی‌اش است. تا همین الان، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

 

او افزود، روسیه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دیگر اعضای مذاکرات وین می‌خواهد، «خویشتن‌داری استراتژیک» به خرج دهند.

 

پولیانسکی همچنین مطرح کرد: مذاکرات وین در حال حاضر در کانون توجه بین‌المللی قرار دارد. همکاران ما اکنون وظیفه‌ای خطیر در بازگرداندن اجرای برجام به همان چارچوبی دارند که اولین بار مورد توافق قرار گرفته بود. ما باید کمکشان کنیم.

 

این دیپلمات روس در این راستا گفت: ما تنها با نشان دادن خویشتن‌داری استراتژیک و دوری کردن از متشنج کردن جو حاکم می‌توانیم موفق به انجام دادن این کار شویم. این شامل حال تمامی اعضای برجام می‌شود، همچنین شورای امنیت و همسایگان ایران در منطقه.

 

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در ادامه اظهاراتش مطرح کرد: چیزی که بیش از همه اهمیت دارد،‌این است که روند دپلماتیک عادی برقرار است. ما نباید در این روند عجله‌ای کنیم یا از بیرون به مشارکت کنندگان آن فشار بیاوریم.

 

فرانسه: هنوز برای احیای توافق هسته‌ای فرصت باقی است 

نیکولاس دو ریویِرا، سفیر فرانسه در سازمان ملل، سه شنبه  در جمع خبرنگاران گفت: در احیای توافق هسته ای فعلا باز است اما برای احیای این توافق که با توسعه اقدامات هسته ای ایران در حال از هم گسیختن است، «به سرعت در حال رسیدن به آخر راه» هستیم. 

 

او مدعی شد: در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که توسعه برنامه هسته ای ایران منجر به از هم گسیختن کامل برجام[توافق هسته ای] خواهد شد. 

 

ریویرا گفت: ایران باید بین فروپاشی برجام و توافقی منصفانه و جامع انتخاب کند. توسعه هسته‌ای مداوم ایران به معنای این است که به سرعت در حال نزدیک شدن به آخر راه هستیم. 

 

سفیر فرانسه در سازمان ملل افزود: برنامه هسته ای ایران هیچ گاه به اندازه امروز پیش رفته نبوده است. این توسعه هسته ای در حال تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی و نظام منع اشاعه جهانی است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------