آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ژاپن‌ تایمز: آبه و روحانی احتمالا در باره لغو تحریم‌های آمریکا رایزنی می کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آبه و روحانی
روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی با اشاره به سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به ژاپن نوشت به احتمال زیاد روحانی و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، در این سفر در مورد تحریمهای آمریکا علیه تهران مذاکره خواهند کرد. 

به گزارش ایرنا، ژاپن تایمز روز چهارشنبه با استناد به اظهارات مقامات ایران و ژاپن نوشت  «حسن روحانی»  رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه برای دیدار با نخست وزیر «شینزو آبه» به ژاپن سفر خواهد کرد.

 

گزارش می نویسد این سفر در حالی صورت می گیرد که انتظار می رود دولت ژاپن به زودی در جلسه هیات دولت، طرحی را برای اعزام نیروهای دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن در ماموریتی برای تامین امنیت کشتیرانی، به خاورمیانه اعزام کند.

 

ژاپن تایمز می افزاید طرف ژاپنی قصد دارد موضوع اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه را در این سفر برای رییس جمهوری ایران توضیح دهد تا روحانی پیش از نهایی شدن طرح، در جریان جزییات آن قرار گیرد.

 

گزارش می افزاید سفر روحانی به ژاپن، نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به توکیو از اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی است که رییس دولت اصلاحات ایران از این کشور بازدید کرد.

 

ژاپن تایمز با استناد به اظهارات «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آورده است تهران می داند توکیو از سوی ایالات متحده آمریکا تحت فشار است.

 

در ادامه این گزارش آمده است معاون وزیر خارجه ایران امیدوار است شرکت های ژاپنی خرید نفت خام ایران را ادامه دهند.

 

آبه در خرداد امسال به عنوان اولین نخست وزیر ژاپن در ۴۱ سال گذشته به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 

گزارش در پایان آورده است نخست وزیر ژاپن آن زمان در میان افزایش تنش ها بین ایالات متحده و ایران به تهران سفر کرد اما از آن زمان تاکنون هیچ پیشرفت مهمی در مورد مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا حاصل نشده است.

 

روحانی قرار است روزهای ۲۰ و ۲۱ دسامبر برابر با ۲۹ و ۳۰ آذر سال جاری به توکیو سفر کند.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------