آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعاهای تکراری ترکی الفیصل علیه ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ترکی الفیصل
رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در ادعاهایی تکراری ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد. 

به گزارش ایسنا، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با بخش عربی شبکه آر تی در مورد روابط تهران و ریاض و ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و  اینکه شخصیت‌های عربی می‌گویند به خاطر جبر جغرافیایی ما مجبور به همزیستی با ایران به عنوان یکی از کشورهای منطقه هستیم گفت: همزیستی با ایران پابرجاست اما آیا این همزیستی به سود کسی است؟ به نظرم  به سود هیچ کس نیست!

 

وی در ادامه با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن مدعی شد: ایران به حوثی های یمن موشک بالستیک می دهد تا شهروندان عربستان را مورد هدف قرار د هند. علاوه بر این ایران اخیرا میدان های نفتی عربستان را به طور مستقیم مورد  هدف قرار داد پس چگونه می توان با چنین نظامی همزیستی کرد.

 

ادعای دست داشتن ایران در حمله به میدان های نفتی عربستان در حالی مطرح می شود که انصارالله یمن مسئولیت حملات موشکی به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفته و ایران دخالت داشتن در این حمله را شدیدا تکذیب کرده است. دبیرکل سازمان ملل هم چندی پیش در گزارشی اذعان کرد که این سازمان تا کنون و پس از تحقیقات درباره منشاء تسلیحات مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، قادر به اثبات این نبوده که این تسلیحات منشائی ایرانی داشته‌اند.

 

ترکی الفیصل مدعی شد که نه تنها عربستان و دیگر کشورها مخالف سیاست مقامات ایران هستند بلکه خود ملت ایران نیز مخالف سیاست های نظام خود هستند.

 

این مقام امنیتی سعودی مدعی شد که در تظاهرات عراق و لبنان نیز تمام اقشار تظاهرکننده از جمله شیعی، سنی، مسیحی و کردی همگی خواستار خروج ایران از کشورهای خود هستند.

 

به گزارش ایسنا، ادعاهای این مقام سعودی در حالی است که ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی کشورهای دیگر ندارد و با وجود موضع گیری‌های خصمانه سعودی‌ها، جمهوری اسلامی ایران همواره برای حل بحران‌های منطقه طرح‌ها و پیشنهادهایی منطقه‌ای مطرح کرده است که آخرین مورد آن ابتکار صلح هرمز است که البته تاکنون از سوی عربستان به آن پاسخی داده نشده است.

 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان علاوه بر مطرح کردن ابتکار صلح هرمز در سازمان ملل اخیرا پیامی مبنی بر لزوم برقراری روابط بر اساس صلح و امنیت از طریق کویت به عربستان و بحرین فرستاده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------