آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

لغو رزمایش نظامی مشترک آمریکا با مغرب



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رزمایش نظامی
ایالات متحده رزمایش نظامی مشترک با مغرب، که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود را در نتیجه تشدید تنش در منطقه خاورمیانه، لغو کرده است. 

به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، ارتش مغرب، روز گذشته در حساب رسمی خود در فیس‌بوک، از لغو رزمایش نظامی مشترک آمریکا و مغرب در نتیجه تشدید تنش در منطقه خاورمیانه در پی ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس خبر داد.

 

ارتش مغرب نوشت: «نسخه هفدهم رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و مراکش موسوم به "شیر آفریقا" که قرار بود روز چهارشنبه جاری برگزار شود به دلیل تنش در خاورمیانه در پی ترور سردار قاسم سلیمانی لغو شد.»

 

در حساب کاربری رسمی ارتش مرغرب در فیسبوک آمده است: «به دلیل وضعیت خاورمیانه رزمایش‌های نظامی که قرار بود بین ناوگان آبی خاکی باتاآن و نیروی دریایی مغرب برگزار شود لغو و به تاریخی دیگر موکول شد.»

 

این منبع افزود: ناوگان مسیر خود را به سمت خاورمیانه و در حمایت ناوهواپیمابر «هری ترومن» تغییر داد.

 

از سوی دیگر، وب‌سایت «میلیتری»، که به امور نظامی آمریکا می‌پردازد، به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد 2200 نیروی ویژه دریایی آمریکا که قرار بود در مانور نظامی مشترک با مغرب شرکت کنند پس از لغو این مانور به سمت خاورمیانه در حرکت هستند.

 

 

براساس این گزارش، ناو «یو اس اس باتاآن» در حال انتقال نیروهای دریایی ویژه آمریکا به منطقه خاورمیانه است. قرار است این تفنگداران دریایی آمریکا به سربازانی از لشگر 82  نیروهای هوابرد از «فورت پراگ» در کارولینای شمالی در عراق ملحق شوند.

 

بامداد جمعه در جریان حمله جنگنده ارتش تروریست آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------