آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نیکی هیلی سازمان ملل را جایی برای دیکتاتورها دانست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نیکی هیلی
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که در دوره مسئولیتش از بسیاری توافق‌ها و نهادهای بین‌المللی خارج شد، سازمان ملل متحد را متهم کرد که دیکتاتورها در آن، آمریکا را محکوم می‌کنند. 

نیکی هیلی شامگاه دوشنبه به وقت محلی در نخستین روز نشست مجمع ملی جمهوریخواهان که برای معرفی نامزد این حزب در رقابت ریاست جمهوری ۱۳ آبان برگزار شد، این ادعا را مطرح کرد.

 

وی افزود: سازمان ملل متحد اکنون برای باورهای قلبی ما نیست بلکه جایی برای دیکتاتورها، قاتلان و سارقانی است که آمریکا را تقبیح می‌کنند. دستانشان را بیرون می‌آورند و می‌خواهند قبض‌های آنها را پرداخت کنیم.

 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: اما رئیس جمهوری ترامپ به همه اینها پایان داد. تحت رهبری او، ما کارهایی را انجام دادیم که باراک اوباما و جو بایدن از انجام دادنشان سر باز می‌زدند.

 

هیلی اضافه کرد: ما برای آمریکا و مقابل دشمنانمان ایستادیم. اوباما و بایدن اجازه دادند که کره شمالی، آمریکا را تهدید کند اما رئیس جمهوری ترامپ این نقطه ضعف را رد کرد. ما سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه کره شمالی وضع کردیم.

 

وی در راستای سیاست ضد ایرانی خود که در ۲ سال حضور در سازمان ملل متحد به شدت برای آن تلاش کرد، مدعی شد اوباما و بایدن به ایران اجازه دادند که بیشتر آدم بکشد و به معنای واقعی برای آنها هواپیمایی پر از پول نقد فرستادند اما رئیس جمهوری ترامپ کار درست را انجام داد و توافق هسته‌ای ایران را پاره کرد.

 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که در دفاع از رژیم صهیونیستی تمام قد ایستاده بود و آمریکا را به خاطر آن از شورای عالی حقوق بشر خارج کرد، افزود: اوباما و بایدن به سازمان ملل متحد اجازه دادند که متحد و دوست ما یعنی اسرائیل را تقبیح کنند، اما رئیس جمهوری ترامپ، سفارت را به قدس منتقل کرد و هرگاه که سازمان ملل خواست ما را محکوم کند، مفتخرم که آن را وتو کردم.

 

هیلی که به دلایل نامعلومی از سمت خود در سال گذشته کناره‌گیری کرد، ادامه داد: این رئیس جمهوری قدرت و موفقیت را به ثبت رساند در حالیکه معاون اول رئیس جمهوری سابق، ضعف و شکست را ثبت کرد.

 

وی همسو با اظهارات ترامپ که می‌گوید در صورت پیروزی بایدن، ایران و چین بر آمریکا سیطره خواهند یافت، اضافه کرد: بایدن برای ایران و داعش خوب بود و برای حزب کمونیست چین عالی بود، او نعمتی خدادادی برای کسانی بود که خواستار عذرخواهی، توقف و رها کردن ارزش‌های آمریکا بودند اما ترامپ رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرد.

 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: او نسبت به چین سخت‌گیر است و داعش را حذف کرد و به جهان آنچه را گفت که لازم بود بشنوند.

 

مجمع ملی جمهوریخواهان صبح دوشنبه، دونالد ترامپ را به طور رسمی نامزد رقابت انتخابات ریاست جمهوری امسال معرفی و همراهی مایک پنس به عنوان معاون اول وی را تایید کرد.

 

این نشست‌ها در شهر شارلوت کارولینای شمالی برگزار می‌شود و تا ۲۷ ماه اوت ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------