آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حکم 1.46میلیارددلاری دادگاه امریکایی علیه ایران به خاطرگم شدن یک امریکایی در کیش



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
یک قاضی امریکایی، با طرح ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده «رابرت لوینسون» محکوم کرد.

  به گزارش ایران؛  بر اساس گزارش‌های ادعایی «لوینسون» کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا راهی ایران شده بود. مقامات امریکایی مدعی‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است.

 

به نوشته پایگاه نشنال، «تیموثی کلی»، قاضی امریکایی گفته که خانواده لوینسون احتمالاً تنها بخش کمی از این ۱.46 میلیارد دلار را دریافت خواهند کرد. نماینده ایران از شرکت در جلسه دادگاه مذکور برای رسیدگی به این پرونده خودداری کرده و قرار است غرامت‌های مذکور از محل صندوق ویژه‌ای که دولت امریکا ایجاد کرده، پرداخت شوند. منابع مالی این صندوق از جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها تأمین خواهد شد.

 

پیش‌تر سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که بنا بر اسناد معتبر، «رابرت لوینسون» سال‌ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک و وزیر امور خارجه وقت امریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------