آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

ترکی الفیصل: بایدن منافع آمریکا را در منطقه فراموش نمی‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترکی الفیصل
«ترکی الفیصل» رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی یکشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: بایدن منافع آمریکا را در منطقه فراموش نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، ترکی الفیصل با بیان اینکه عربستان بزرگترین شریک راهبردی آمریکا در منطقه است، بر تقویت روابط میان عربستان سعودی و آمریکا در همه سطوح تأکید کرد.

 

وی افزود: روابط در خصوص همکاری مشترک در سطح امنیتی برای مقابله با تهدید تروریسم میان دو کشور محکم است و این به معنای تبادل اطلاعات، انجام عملیات مشترک و سایر فعالیت‌هایی است که با خطر القاعده و خطر داعش روبرو هستند.

 

این مقام پیشین سعودی اضافه کرد: عربستان نخستین میزبان ائتلاف مقابله با تهدید داعش در منطقه در سال ۲۰۱۴ در شهر جده بود.

 

فیصل همچنین گفت که عربستان با همه دولت‌های آمریکا اعم از جمهوری‌خواه یا دمکرات روابط دیپلماتیک خوبی داشته است.

 

این شاهزاده سعودی اظهار داشت که با وجود فراز و نشیب ها در روابط ریاض – واشنگتن؛ اما روابط راهبردی با وجود منافع مشترک که مهمترین آنها ایجاد صلح و ثبات در منطقه است با تلاش برای یافتن راه حل‌هایی برای حل مسأله فلسطین و سایر مواردی که منطقه را آزار می‌دهد به ویژه با توجه به فعالیت ایران در منطقه، نزدیک باقی می ماند.

 

فیصل پیش تر در اظهاراتی گفته بود که نگرانی او از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل تعهد نامزد دمکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است.

 

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که کشورهایی که اخیراً با حمایت دونالد ترامپ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگران هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------