آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

آبرامز: احیای برجام در دولت بعدی آمریکا آسان نخواهد بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آبرامز
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام اینکه احیای برجام در دولت بعدی آسان نیست، گفت که دولت آتی باید با توسل به ابزار تحریم به دنبال امتیاز گرفتن از تهران در مذاکرات هسته‌ای باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، نماینده ویژه دولت کنونی آمریکا در امور ایران بر این باور است که دولت جو بایدن مسیر دشواری را برای احیای توافق هسته‌ای ایران، برجام، پیش رو خواهد داشت.

 

الیوت آبرامز، که این روز‌ها در اراضی اشغالی و نزد مخالفان جدی برجام به سر می‌برد، گفت دولت بعدی آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد، اما احیای این توافق بسیار دشوار خواهد بود.

 

نماینده ویژه دولت آمریکا ابراز خوشبینی کرد دولت بایدن تنها در صورت توسل به ابزار تحریم اقتصادی یا همان کارزار فشار حداکثری قادر به مذاکره با ایران برای حصول توافقی بهتر خواهد بود. وی افزود رئیس جمهور آینده برای گرفتن امتیازات جدید در مذاکره با ایران از اهرم تحریم‌های دولت فعلی بهره خواهد برد.

 

نماینده واشنگتن در امور تهران گفت در واقع در ارتباط با مذاکراتی که بهرحال قرار است با ایران صورت گیرد، مهم نیست که در ۲۰ ژانویه چه کسی رئیس جمهور آمریکا است، این هدف دولت ترامپ بود. در این باره اختلاف نظری وجود ندارد. وی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را به طور قاطع رد نکرد و گفت باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. آبرامز با این حال تاکید کرد احیای این توافق، که در سال‌های اخیر تحت تاثیر اقدامات دولت ترامپ دچار آسیب‌های جدی شده است، دشوار خواهد بود.

 

این مقام آمریکایی بار دیگر تاکید کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران صرف نظر از تغییر دولت در واشنگتن ادامه خواهد داشت. آبرامز افزود به هر حال لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی به راحتی ممکن نخواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------