آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش‌ها به تشبیه میرحسین موسوی به ترامپ؛ یک اقدام اقدام سخيف!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ميرحسين موسوى

 

روز گذشته روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز وابسته به سازمان تبلیغات در صفحه نخست خود با انتشار تصویری خاص از میرحسین موسوی و دونالد ترامپ به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد که واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

 

روزنامه «تهران تایمز» با کنار هم گذاشتن تصویر مهندس میرحسین موسوی و دونالد ترامپ تیتر زده است «دو ادعای مشابه، یک جهان کامل» که اشاره‌ای دارد به حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که در آن محمود احمدی نژاد توانست پیروز انتخابات شود.

 

حمایت کیهان از ترامپ در مقابل موسوی

روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشت:

* تهران تایمز با ‌اشاره به ادعای مشابه ترامپ و موسوی و واکنش‌های متفاوت دموکرات‌ها و همچنین رسانه‌های غربی نوشت: «در حالی که دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل اعلام زودرس پیروزی به شدت انتقاد کردند، کاملا برعکس از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 که به شدت به نتایج انتخابات اعتراض کرد، حمایت کردند و رقیب او محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران را به تقلب در انتخابات متهم کرد. موسوی اولین نامزد انتخابات ایران بود که شکست خود را باور نکرد. در حالی که مردم ایران در حال آماده شدن برای جشن باشکوهترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود بودند که در ایران برگزار شده است، موسوی در اولین بیانیه خود پس از انتخابات زودرس پیروزی را اعلام کرد.»

 

* اقدام این روزنامه انگلیسی‌زبان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از کاربران با برجسته‌سازی تشابه رفتاری ترامپ و موسوی، تناقض واکنش‌های رسانه‌های خارجی و برخی جریانات داخلی به این مسئله را تقبیح کردند. گرچه دور از انتظار نبود که این اقدام روزنامه تهران تایمز به مذاق حامیان فتنه و برخی مدعیان اصلاح‌طلبی خوش نیاید!

 

انتقاد افشین علا از توهین یک روزنامه به موسوی

افشین علا شاعر و نویسنده، با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود به اقدام روزنامه تهران تایمز که تصویر میرحسین موسوی را در کنار دونالد ترامپ قرار داده، واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد:

 

* تصویر موهنی که در آن دو نیمه از دو چهره را در قالب یک صورت، آن هم در صفحه ی اول روزنامه تان درج کردید، مایه ی بهت، اندوه و خشم بسیاری از اقشار ملت ایران و علاقه مندان نظام و انقلاب اسلامی شد.

 

* شاید انگیزه ی شما در این اقدام، اثبات شباهت ادعای دو نامزد ریاست جمهوری در ایران ٨٨ و آمریکای ٢٠٢٠ باشد. اما یکی دانستن پلیدترین و شرورترین دشمن ایران و انقلاب و قاتل بی شرم شهید قاسم سلیمانی یعنی دونالد ترامپ با یکی از پیشگامان نهضت اسلامی که اکنون در حصر نیز به سر می برد و امکان پاسخگویی به این اهانت بی سابقه را ندارد، اقدامی زشت و ناجوانمردانه است.

 

* فکر نمی کنم هیچیک از مخالفان مهندس موسوی از آحاد مردم محترم و ولایتمداری که هنوز هم به رفتار ایشان در سال ٨٨ اعتراض دارند به این گونه اهانت ها راضی باشند. از اینها هم که بگذریم ایشان هیچ نسبتی با دشمنان خارجی ایران و انقلاب ندارد.

 

اقدام سخيف

روزنامه اعتماد هم ضمن انتقاد از اقدام روزنامه تهران تایمز  نوشت: 

* انتخابات 2020 امريكا نه‌تنها آن‌طور كه بسياري از چهره‌هاي سياسي و تحليلگران گفته و مي‌گويند بر انتخابات 1400 ايران اثرگذار خواهد بود، بلكه بر برخي مناسبات سياسي و غيرانتخاباتي ايران نيز موثر است و همين چندروزي كه از برگزاري آن در ايالات متحده گذشته، شاهد بروز و ظهور برخي از اين آثار و تاثيرات بوديم.

 

* در اين ميان اظهارات عجيب دونالد ترامپ مبني بر عدم پذيرش نتيجه انتخابات و طرح ادعاي تقلب گسترده در آن انتخابات، البته نه در سطح رسمي سياست‌ورزي و كنشگري رسانه‌اي در حوزه سياست، بلكه در سطوح غيررسمي و مشخصا در فضاي مجازي، ازسوي طيفي از كاربران موسوم به «ارزشي‌ها» مورد بهره‌برداري قرار گرفت و در اقدامي غيراخلاقي و دور از انتظار نظام انتخابات ايالات متحده با نظام انتخاباتي جمهوري اسلامي مقايسه شد. مقايسه‌اي با تمركز بر انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوري دوره دهم در خردادماه 88 و تشبيه رفتار امروز دونالد ترامپ به آن‌چه در جريان آن انتخابات با استناد به مستنداتي ازسوي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي دو كانديداي اصلاح‌طلب آن انتخابات شاهد بوديم.

 

* تا اين‌جاي كار البته موضوع از آن‌چنان اهميتي برخوردار نبود؛ چه آنكه اين دست بي‌اخلاقي‌ها در فضاي مجازي، مسبوق به سابقه است و اگرچه رفتاري كه از اين طيف از كاربران صورت گرفت، مذموم و ناپسند بود اما باتوجه به آنكه ذيل اظهارنظر شخصي چند شهروند و در حساب كاربري شخصي آنها منتشر مي‌شد، قابل اغماض بود. اين رويكرد اما روز گذشته در سطحي رسمي و توسط يك روزنامه كثيرالانتشار تكرار شد.

 

برترین‌ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------