آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

چین خواستار مذاکراتی غیر از برجام شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,چین
وزارت خارجه چین در واکنش به پیشنهاد وزیر خارجه آلمان مبنی بر دست یابی به توافق گسترده‌تری از برجام برای حل نگرانی از برنامه‌های موشکی ایران، اعلام کرد برجام حلال همه مسایل و مشکلات منطقه نخواهد بود و باید کانال‌های مذاکره و گفتگوی چندجانبه در منطقه ایجاد شود.  

به گزارش عصرایران، در نشست خبری روز دوشنبه (7 دسامبر) سخنگوی وزارت خارجه چین، خبرنگار تلویزیون دولتی چین( CCTV) از " هوا چونینگ" سخنگوی وزارت خارجه درباره نظر دولت پکن درباره اظهارات اخیر "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان پرسید.

 

خبرنگار تلویزیون دولتی چین پرسید:" هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای در تاریخ 4 دسامبر (5 روز پیش) گفت که برای مهار برنامه موشکی بالستیک تهران باید به توافق هسته‌ای گسترده‌تری با ایران (ورای برجام) دست یافت. دولت چین در این باره چه نظری دارد؟"

 

"هوا چونینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال گفت:"

 

چین: برجام همه مشکلات منطقه را حل نمی‌کند/ کانال مذاکره چندجانبه در منطقه ضروری است

 

وضعیت هسته‌ای کنونی ایران بسیار پیچیده و حساس شده است. چین معتقد است که صرف‌نظر از اینکه در چه شرایطی قرار داریم حمایت از اجرای کامل برجام باید پیش‌شرط هرگونه راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران باشد.

 

او در ادامه افزود:" ما از همه اعضای برجام می‌خواهیم با توجه به وضعیت منطقه و با خویشتن‌داری براساس حفظ منافع مشترک عمل کنند و برای بازگشت بی‌قید و شرط و در اسرع وقت دولت ایالات متحده به برجام و لغو کلیه  تحریم‌های مربوطه در اسرع وقت، تلاش کنند.

 

او در ادامه افزود: "بدیهی است که برجام قادر به حل همه مسائل امنیتی در منطقه نخواهد بود. چین پیشنهاد کرده است که یک بستر گفتگوی چند جانبه برای خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ایجاد شود تا نگرانی‌های مربوطه از طریق رایزنی برطرف شود و صلح و ثبات منطقه‌ای با رسیدن به توافقی جدید حفظ شود."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------