آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

ترامپ: ایران مسئول حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
ترامپ در ادعایی جدید ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد، گفت: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا با انتشار پیام و تصویری در صفحه توئیتر خود، ایران را مسئول حمله چند روز پیش به سفارت کشورش در بغداد دانست و نوشت:

 

سفارت ما در بغداد در روز یکشنبه مورد اصابت چند راکت قرار گرفت.

 

سه راکت عمل نکرده است و باید حدس بزنید که از کجا آمده اند، ایران.

 

در حال حاضر ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکا در عراق می‌شنویم.

 

یک توصیه ایمنی دوستانه به ایران دارم و اینکه، اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم.

 

سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام نیز ساعاتی پس از این اظهارات ترامپ، مدعی شده است که ایران در حمله راکتی اخیر به سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد، دست داشته است.

 

این نهاد آمریکایی ضمن اتهام زنی بدون مدرک به تهران، اعلام کرده است که، حمله راکتی که در روز یکشنبه بیستم دسامبر ۲۰۲۰ علیه سفارتخانه این کشور صورت گرفته از سوی نیرو‌های مورد حمایت ایران بوده است.

 

سنتکام در ادامه مدعی شد که، در حدود ۲۱ راکت به سفارت آمریکا شلیک شده است که هیچ مجروح یا کشته‌ای برجای نگذاشته است.

 

سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا همچنین تاکید کرده است که ، در پی وقوع اینگونه اقدامات واشنگتن ایران را مسئول مرگ هر آمریکایی می‌داند.

 

از سوی دیگر نیز، خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولان ارشد امنیتی و سیاسی ایالات متحده آمریکا از برگزاری جلسه در کاخ سفید و بررسی طیفی از گزینه‌های پیشنهادی به ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بمنظور ممانعت از تداوم حملات علیه نظامیان یا دیپلمات‌های آمریکایی در عراق در پی حمله راکتی به سفارتخانه این کشور در منطقه سبز بغداد و همچنین موافقت با مطرح کردن این گزینه ها، خبر داد.

 

این مقام ارشد آمریکایی در این راستا مدعی شده است که، در جلسه مسئولان امنیتی آمریکا در کاخ سفید کریس میلر سرپرست وزارت دفاع، مایک پامپئو وزیر خارجه و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی ایالات متحده حضور داشتند.

 

وی در تشریح گزینه‌های مطرح شده، اظهار کرده است که، هر کدام از این گزینه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که باوجود عدم تنش‌زایی، خاصیت بازدارندگی در برابر حملات آتی باشد.

 

شبکه خبری المیادین در روز یکشنبه، اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.

 

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که، کنت مک‌کنزی فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، مدعی شد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

 

وی افزود: به اعتقاد من در حال حاضر خطر بسیار بالاست. اما می‌خواهم تاکید کنم به دنبال درگیری و جنگ با ایران نیستیم و معتقدم ایران نیز به دنبال جنگ با آمریکا نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------