آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

رویترز: آژانس امروز درباره غنی‌سازی در ایران گزارش می‌دهد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آژانس انرژی اتمی
رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که مدیرکل آژانس قرار است امروز اعضای شورای حکام را در جریان روند غنی سای اورانیوم در ایران قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که مدیرکل آژانس روز دوشنبه (امروز) قصد دارد به اعضای این سازمان درباره تحولات اخیر درخصوص غنی سازی اورانیوم در ایران اطلاع رسانی کند.

 

این اقدام پس از آن انجام خواهد شد که دولت ایران به تازگی اعلام کرده است روند غنی سازی ۲۰ درصد را در یک تاسیسات زیرزمینی خود از سر گرفته است.

 

سخنگوی آژانس از طریق ایمیل به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بازرسان آژانس بر فعالیت های تاسیسات فردو در ایران نظارت دارند. طبق اطلاعات آنها، قرار است رافائل گروسی (مدیرکل آژانس) گزارشی را به اعضای آژانس درباره این فعالیت ها ارائه دهد.

 

به گزارش ایسنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز اعلام کرد: اعتبار آیین نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تامین و فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد آغاز شده است.

 

 ربیعی از دستور رئیس جمهور برای تامین اعتبار این قانون خبر داد و گفت: در هفته گذشته نیز رئیس جمهور در نامه ای به جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در خصوص تامین بودجه بخشی از این قانون در سال ۱۳۹۹ دستور لازم را داده است.

 

ربیعی افزود: همچنین رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.

 

ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.

 

سخنگوی دولت تاکید کرد: مواضع دولت در خصوص این قانون به صراحت اعلام شده است. با این حال دولت خود را ملزم به اجرای قانون می داند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------