آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بلومبرگ: نشانه‌های نرمش در وین پدیدار شده است | روسیه: مذاکرات وین وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است



مذاکرات در وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک شبکه خبری در گزارشی درباره روند جاری در مذاکرات ایران و ١+٤ برای احیای برجام تصریح کرد که تحولات و اظهارات مذاکره کنندگان حاکی از بهبود اوضاع و نرمش در وین است.

 به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد؛ ایالات متحده و ایران به نقطه پایان دادن به اختلافات‌شان بر سر توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، توافقی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آن را کنار گذاشته بود. واشنگتن گفت وگوها را سازنده توصیف کرده و جمهوری اسلامی ایران نیز نشان داده، آمادگی دارد در خصوص جزئیات مربوط به چگونگی احیای توافق صحبت کند.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت: مذاکرات در وین سازنده بوده است، به این معنا که تلاش واقعی در آنجا انجام شده و قدرت های جهانی بر بازگرداندن توافق بر اساس" پایبندی در برابر پایبندی " متمرکز شده اند.

 

دیپلمات روس: مذاکرات وین وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است

رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین پیرامون برجام در صفحه توئیترش نوشت که گفت‌وگوها در خصوص احیای این توافق در نتیجه دو هفته رایزنی‌های فشرده، حالا وارد مرحله پیش‌نویس شده است. 

 

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشت که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه حل عملی در خصوص فعال کردن برجام وجود دارد اما «ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام‌های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت کرده‌ایم»

 

پیشتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود: آنچه در وین در حال انجام است، گفت‌وگوهای فنی برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بازگشت ایالات متحده ذیل تعهداتش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است. پیشرفت‌هایی انجام شده ولی به معنای حل اختلافات نیست.

 

وی با بیان اینکه برای عدم فرسایشی شدن مذاکرات متون خود را ارائه کردیم و از طرف مقابل هم خواستیم وارد مصادیق و متون خود شود، عنوان کرد: در مرحله‌ای هستیم که موضوعات سخت و دشوار است ولی براساس مواضع رهبری به دنبال تامین منافع مردم هستیم و فکر می‌کنیم گفت‌وگوها در مسیر درستی قرار گرفته است.

 

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره کارگروه رفع تحریم‌ یادآور شد: آنچه مهم است، ایران در چهارچوب کیسیون برجام با ۱+۴ مواضع خود را در بر اساس موازین نظام مطرح کرده است. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از میراث شکست خورده ترامپ فاصله بگیرد و در چارچوب تعهداتش عمل کند، رایزنی‌ها راحت‌تر جلو می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------