آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

اولویت آمریکا در مذاکرات وین | واکنش پنتاگون به توان موشکی ایران



مذاکرات وین  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به سوال یکی از خبرنگاران درباره ارزیابی دولت آمریکا از وضع فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پاسخ داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ارزیابی دولت آمریکا از وضع فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین چیست و آیا آمریکا هم مانند ایران تصور می کند پیش رفتی در مذاکرات حاصل شده است یا نه،  بیان کرد: من هیچ ارزیابی بخصوصی را ارائه نمی دهم اما رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده آمریکا در وین و هیات او دیروز(یک شنبه) به مذاکرات پیوستند.

 

پورتر ادامه داد: چیزی که می توانم بگویم این است که اولویت ما ازسرگیری سازنده این مذاکرات است، در حالی که تمامی طرفین به دنبال دست یابی به بازگشت دوجانبه سریع به پایبندی به برجام[توافق هسته ای] باشند. الان خیلی زود است برای این که بتوانیم بگوییم ایران به رویکردی سازنده تر روی آورده است. 

 

 

واکنش پنتاگون به توان موشکی ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش ها که در آن‌ها ادعا شده است ایران در حال آماده سازی برای یک پرتاب ماهواره ای است، به پیشرفت برنامه موشکی ایران اذعان کرد.

 

مذاکرات وین  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که ایران در حال آماده سازی برای یک پرتاب موشکی است و آیا پنتاگون نظری در این باره دارد یا نه و آیا این موشک قرار است یک موشک بالستیک قاره پیما(ICBM) باشد یا صرفا یک پرتاب ماهواره ای خواهد بود، گفت: گزارش ها در این راه را دیده ام. قصد ندارم درباره ارزیابی های اطلاعاتی صحبت کنم. فقط می گویم ما واقفیم که برنامه موشکی بالستیک ایران در طی چند سال اخیر پیش‌رفت کرده است. 

 

کربی این توانمندی ایران را تهدیدی برای منافع کشورش و منافع امنیتی شرکایشان در منطقه خواند و گفت: ما آن را به دقت رصد خواهیم کرد. 

 

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما اطمینان خواهیم یافت توان لازم برای دفاع از منافعمان در منطقه را داشته باشیم و به متحدان و شرکایمان نیز در همین زمینه کمک کنیم. 

 

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی پنتاگون در پی این مطرح می شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده بود یک تحلیل اطلاعاتی از تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ایران در حال آماده سازی برای پرتاب ماهواره به مدار زمین است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------