آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

نتانیاهو: دولت فعلی اسراییل مخالف حمله به ایران است/ مطلع ساختن آمریکا قبل از حمله "اشتباهی فاحش" است



نتانیاهو ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نتانیاهو: بر کسی پوشیده نیست که دولت کنونی (اسراییل) مخالف حمله به ایران است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسراییل و رهبر حزب اپوزیسیون " لیکود" در سخنانی در جمع اعضای فراکسیون پارلمانی حزب متبوعش گفت، دولت فعلی اسراییل مخالف حمله به تاسیسات هسته ای ایران است و همزمان از اقدام دولت کنونی در خبر دادن به آمریکا پیش از انجام حملات امسال به دو تاسیسات ساخت سانتریفیوژ و موشکی ایران انتقاد کرد و آن را "اشتباهی فاحش" خواند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از تایمز اسراییل، نتانیاهو که دیروز (دوشنبه) در نشست فراکسیون حزبی لیکود صحبت می کرد، گفت:" گزارشی از روزنامه نیویورک تایمز را دیدم که نوشته بود اسراییل از عملیات و طرح های خود در خصوص ایران، ایالات متحده را مطلع می کند."

 

نتانیاهو ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

بنا بر گزارش روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز، اسراییل پیش از حمله ماه ژوئن (تیر 1400) به مرکز تاسیسات سانتریفیوژ کرج، با آمریکا گفتگو کرده است. همچنین اسراییل بار دیگر نیز در حمله ای به یک پایگاه موشکی سپاه پاسداران در ماه سپتامبر امسال (شهریور 1400) انجام شده، آمریکا را پیش از حمله مطلع ساخته است.

 

حمله (پهپادی) تیر ماه گذشته به تاسیسات کرج 10 روز پس از تحلیف دولت ائتلافی جدید اسراییل که جایگزین دولت نتانیاهو شد، انجام گرفت.

 

در گزارش نیویورک تایمز آمده که پس از این مشورت، کاخ سفید از دولت نفتالی بنت نخست وزیر جدید اسراییل برای آنکه "با شفافیت بسیار بیشتری از نتانیاهو عمل می کند" تقدیر کرده است.

 

نتانیاهو در سخنان دیروز خود مدعی شد: " بر کسی پوشیده نیست که دولت کنونی (اسراییل) مخالف حمله به ایران است." او دلیلی بر این مدعای خود ارایه نکرد، زیرا از شواهد امر چنین برمی آید که دولت کنونی اسراییل نیز همان موضع متخاصم پیشین دولت نتانیاهو را در مقابل ایران و برنامه هسته ای آن در پیش گرفته است.

 

نتانیاهو در ادامه گفت:" به همین خاطر وعده بنت و لاپید به مطلع ساختن ایالات متحده پیش از حمله و سیاست آنها مبنی بر "عدم غافلگیری"، در واقع دعوت به خنثی کردن هرگونه عملیات موثری است که قادر به متوقف ساختن برنامه هسته ای باشد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------