آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / پاسخ رئیسی به تماس تلفنی امیر قطر

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس عوام گفت: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد تا هم‌بستگی‌مان با اسراییل در مواجهه با این حمله را اعلام کنم و…

روسیه دو تاریخ احتمالی برای ازسرگیری مذاکرات وین را اعلام کرد



مذاکرات وین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده روسیه در مذاکرات وین دو تاریخ احتمالی برای ازسرگیری مذاکرات با ایران را اعلام کرد.

به گزارش  مهر به نقل از تاس، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز جمعه در اظهار نظری درباره نتایج دور هفتم مذاکرات با ایران گفت: دور هشتم مذاکرات وین ممکن است اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود.

 

در همین ارتباط اولیانوف اظهار داشت: «در مورد تاریخ از سرگیری مذاکرات، شفافیت کاملی وجود ندارد. موضوع تاریخ دور آتی مذاکرات میان شرکت کنندگان باز است. تا جایی که من متوجه شدم دو گزینه وجود دارد: یا از سرگیری مذاکره در ۲۷ دسامبر، حداقل در سطح کارشناسی. یا آنکه در چارچوب دور هشتم مذاکرات، ۳ ژانویه، زمانی که همه برای آن آماده هستند، این مذاکرات از سر گرفته شود، در هر صورت هیئت روسی بدون وقفه آماده است.»

 

اولیانوف همچنین در ادامه این را نیز مورد تاکید قرار داد که همکاری روسیه و ایالات متحده در مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران عملی است و این همکاری منافع هر دو کشور را تأمین می‌کند.

 

نماینده روسیه در این باره گفت: «من به عنوان رئیس هیئت روسی از کیفیت همکاری با رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران که ریاست هیئت آمریکایی را در این مذاکرات بر عهده دارد، کاملاً راضی هستم».

 

وی تلاش‌های دو کشور را امیدوارکننده توصیف کرد زیرا باعث شده تا دور هفتم مذاکرات وین به پیشرفت‌های جدی دست یابد.

 

اولیانوف افزود: «همکاری ما کاملاً عملی است. ایالات متحده و روسیه علاقه مند به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ هستند. این مبنایی است که می‌توانیم بر آن همکاری کنیم. امیدوارم این همکاری‌ها ادامه یابد.»

 

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» در عصر روز جمعه پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام را اعلام کرده بود. وی در همین زمینه با انتشار توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور مذاکرات وین به پایان رسید. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

 

همچنین شامگاه جمعه، علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که طرف‌های مذاکره کننده غربی با پیشنهادات جدید ایران که ارائه شد موافقت کردند. وی در ادامه افزود: در دور هفتم مذاکرات دیدگاه خودمان را درباره گفتگوهای پیشین انجام شده میان هیأت ایرانی و ۱+۴ اعلام کردیم. باقری گفت: مهمترین نکته در خصوص مذاکرات این است که طرف مقابل با دیدگاه جدید ما در قبال مذاکرات و آغاز دور تازه گفتگوها موافقت نمی‌کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------