آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس



  شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس در بخشی از بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه صادر شد به طرح ادعاهای ضد ایرانی پرداختند.

به گزارش فارس، وزیران خارجه انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه منتشر شد اعلام کردند بر سر «شراکت‌های راهبردی» با یکدیگر به توافق دست پیدا کردند.

 

این بیانیه بعد از نشست یک روزه وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در محله «چونینگ»، واقع در منطقه «کنت» در جنوب شرقی انگلستان صادر شده و بخش‌هایی از آن حاوی ادعاهایی علیه ایران است.

 

وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عربی از مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که میان ایران و گروه موسوم به ۱+۴ انجام می‌شود به عنوان «آخرین فرصت» برای برگرداندن امنیت به منطقه و اجتناب از شدت گرفتن تنش‌های هسته‌ای یاد کرده‌اند. 

 

در بخشی از بیانیه آمده است: «وزرا، از ایران خواستند به منظور اجتناب از وارد کردن منطقه و جامعه بین‌المللی به نقطه بحران، فرصت دیپلماتیک فعلی برای احیا برجام (برنامه جامعه اقدام مشترک) را مغتنم بشمرد.»

 

وزرای خارجه بار دیگر ایران را به انجام آنچه «فعالیت‌های مخرب» خوانده می‌شود متهم کرده و مدعی شده‌اند که این موضوع موجب «نگرانی جدی» آنها است. در این بیانیه از دولت جدید ایران خواسته شده «نقش مثبتی در منطقه ایفا کند، به قوانین بین‌المللی پایبند باشند به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی را متوقف کند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------