آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اظهارات عربستان درمورد انتقال سفیر ایران از یمن به تهران



  انتقال سفیر ایران از یمن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عربستان درمورد روند انتقال سفیر ایران از یمن به تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سعودی گازت، سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به صحبت‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  درمورد کم‌کاری عربستان برای انتقال حسن ایرلو، سفیر  جمهوری اسلامی ایران در یمن به تهران واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای و مدعی شد: فرماندهی نیروهای مشترک، بازگشت ایرلو را به ایران  تسهیل کرده است و ترتیبی داده که یک هواپیمای پزشکی عراقی او را کمتر از ۴۸ ساعت منتقل کند. 

 

وی مدعی شد: این اظهارات افتراآمیز علیه پادشاهی با ارزش‌ها و اصول بشردوستانه مغایرت دارد. فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف تمام تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرد.

 

المالکی گفت: ائتلاف، پشتیبانی لجستیکی را برای هواپیمای پزشکی C-۱۳۰ نیروی هوایی عراق که ایرلو را انتقال می‌داد، ارائه کرده است.

 

وی ادامه داد: این مقام ایرانی مدت‌ها به دلیل وخامت حالش مدت‌ها در بیمارستانی در عربستان بستری بود.  بعد از آن با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش ایران بازگردانده شود.

 

المالکی در پایان مدعی شد: عربستان سعودی و ائتلاف به مسیر خود برای اجرای ارزش‌ها و اصول بشردوستانه تثبیت شده، علیرغم برخی رفتارهای ایران ادامه خواهند داد!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------