آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اظهارات جدید جن ساکی علیه برنامه هسته ای ایران



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به گفت و گو با متحدان و شرکای خود درباره ایران ادامه می دهد. 

به گزارش ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن  به سرزمین های اشغالی گفت که ایران یکی از مسایل مهم مورد گفت و گوها است اما تنها مساله مورد توجه نیست.

 

وی در تداوم اتهام پراکنی ها و فضاسازی ها علیه پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و نیز نفوذ منطقه ای تهران مدعی شد که گفت و گوها در مورد ایران ادامه مشورت ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد تهدید نشات گرفته از برنامه هسته ای ایران و اقدامات و فعالیت های بی ثبات کننده آن در منطقه و حمایت از گروههای نیابتی است.

 

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد ما با شرکای اسرائیلی دارای نگرانی های عمیق مشترکی در مورد پیشرفت های هسته ای ایران از زمان خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای هستیم.

 

وی در تداوم فضاسازی های غرب برای پیشبرد سیاست فشار توام با تعامل در مذاکرات وین به رغم جدی بودن ایران در این مذاکرات با اشاره به سخنان قبلی خود و تکرار آنها ادعا کرد که ما در مورد ناامیدی از نحوه حضور هیات ایرانی در آخرین دور مذاکرات و این واقعیت که  بایدن از تیم خود خواسته که طیف وسیعی از گزینه‌های احتمالی را درهماهنگی با متحدان  و شرکا آماده کنیم، صحبت کردیم.

 

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد بخشی از سفر سالیوان  به گفت و گو با متحدان و شرکا از جمله رژیم اسرائیل برمی‌گردد و واشنگتن انتظار داریم با توقف فعلی مذاکرات، این رایزنی‌ها ادامه یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------