آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان: مذاکرات از امروز حول سند جدید و مشترک آغاز می‌شود



امیرعبداللهیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه گفت: امروز سند مشترک و قابل‌قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان در وین داریم. یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم و از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود. 

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران در مرکز مطالعات این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین و موضوع اخذ تضمین برای اجرای تعهدات طرف‌های غربی گفت: دور جدید مذاکرات در وین امروز (دوشنبه) شروع می‌شود. امروز سند مشترک و قابل‌قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان داریم که آن‌ها را از اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌خوانیم؛ هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها. یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم و از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود.

 

وزیر امور خارجه بحث تضمین و راستی‌آزمایی را از محورهای گفت و گوهای امروز عنوان کرد و گفت: مهمترین مسئله برای ما این است که در ذیل این واژه‌ها و این موضوعات به نقطه‌ای برسیم که اولاً نفت ایران به آسانی و بدون هیچ مرزی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

 

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و عربستان هم گفت: زمان دور جدید مذاکرات ایران و عربستان هنوز مشخص نشده است‌.

 

امیر عبداللهیان در پاسخ با ایرنا درباره چگونگی ورود ایرانیان خارج‌نشین به کشور اظهار کرد: در مورد سفر اتباع ایرانی به جمهوری اسلامی در ذیل سایت میخک وزرت امور خارجه که خدمات کنسولگری ارائه می‌دهیم، تسهیلات مورد نیاز فراهم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سایت میخک چهارشنبه این هفته بارگذاری می‌شود، ادامه داد: همه ایرانیان خارج از کشور می‌توانند اطلاعات اولیه خود را در این سامانه وارد کنند و پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه‌های ذیربط امنیتی به آنان پاسخ می دهیم که بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ایران سفر داشته باشند و از ایران خارج شوند.

 

وزیر امور خارجه افزود: البته در مدت اقامت در ایران همه قوانین و مقررات را باید رعایت کنند و این موارد در سایت میخک در قسمت قوانین جمهوری اسلامی ایران درج شده است.

 

امیر عبداللهیان همچنین درباره فراخوان مقامات مختلف دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور گفت: ما نخستین وظیفه خود در دولت سیزدهم را ارائه تسهیلات آسان به ایرانیان خارج از کشور می‌دانیم و در همین چهار ماه، در سفر نیویورک و چند کشور دیگر متوجه شدیم یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی فرزندانشان که به سن ۱۵ سال رسیده‌اند با تاخیر صادر می‌شود و برای خیلی از متقاضیان هم صادر نشده است و برای همین برای بازگشایی حساب‌های بانکی در ایران و کارهای اداری با مشکل مواجه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تسهیل امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور را از وظیفه خود می‌دانیم،گفت: هموطنان علاقمند هستند تا در زادگاه خود سرمایه‌گذاری کنند. در این زمینه در دولت هم قوانین سرمایه‌گذاری در کشور و هم تسهیلاتی که ایرانیان خارج از کشور می‌توانند، داشته باشند، در حال بازنگری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------