آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روسیه و چین ایران را متقاعد کردند روی پیش‌نویس دولت قبل مذاکره کند



 روسیه و چین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

شرق نوشت:روز چهارشنبه مذاکرات هسته‌ای در وین به‌صورت دو یا سه جانبه پیش رفت؛ مذاکره باقری با مورا و نمایندگان سه کشور اروپایی.

 

درحالی‌که طرف ایرانی تأکید دارد بگوید که از بین متن شش دور اول و دو سندی که تیم دولت جدید ارائه کرده یک سند درآمده، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای از این ابهام گره‌گشایی کرده است. او گفته روسیه و چین، ایران را متقاعد کردند که برخی خواسته‌هایش را کنار بگذارد، ازجمله اینکه مذاکرات تنها روی موضوع تحریم‌ها متمرکز باشد، نه مسائل هسته‌ای. درنهایت نیز مذاکره‌کنندگان پذیرفتند که رایزنی‌ها را بر مبنای پیش‌نویسی که در شش دور مذاکره قبلی به دست آمده بود، آغاز کنند.

 

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر وقت‌کشی ایران در مذاکرات به‌منظور توسعه برنامه هسته‌ای‌اش خاطرنشان کرد: اکنون زمان تهدید ایران به اعمال فشار بیشتر نیست.

 

حتی اگر ایرانی‌ها حجم قابل‌توجهی مواد هسته‌ای تولید کنند، خب چه می‌شود. این مواد بدون کلاهک قابل‌استفاده نیست و ایران نیز چنین کلاهکی ندارد.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت ‌تاکنون پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین طی هفته اخیر حاصل شده است. هنوز برای گفتن اینکه پیشرفت در مذاکرات تا چه حد بنیادی است، زود است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران باید در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش خویشتن‌داری و در وین از خود فوریت نشان دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------