آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

مقام سابق آمریکایی خواستار تحریم مبادلات نفتی ایران و سوریه شد



 مبادلات نفتی ایران و سوریه  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک مقام سابق آمریکایی از بایدن خواست تا تحریم‌های بیشتری را علیه انتقال نفت ایران به سوریه اعمال کند. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «اندرو تالر»، مشاور ارشد سابق «جیمز جفری»، نماینده آمریکا در امور سوریه، از دولت بایدن خواسته است تا تحریم‌های بیشتری را علیه انتقال نفت ایران به سوریه اعمال کند.

 

تیبلر در مقاله‌ای در نشریه «نشنال اینترست»، بایدن را متهم کرد که در رابطه با مبادلات نفتی ایران و سوریه «به سوی دیگر نگاه می‌کند» و اگرچه محموله‌های نفت تهران نقض آشکار تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود، اما دولت بایدن در برابر این موضوع کاری انجام نمی‌دهد.

 

این مقام سابق آمریکایی همچنین توصیه کرد که تحریم‌های جدیدی علیه نهادها و شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده کمک فنی و تکنولوژیکی به سوریه اعمال شود.

 

تیبلر پیشنهاد کرد که برای افزایش فشار بر سوریه بهترین راه هدف قرار دادن محموله‌های نفتی ایران از طریق بنادر سوریه است.او از بایدن خواست تا شرکت نفت و شرکت نفتکش ایران تحت فشار قرار دهد.

 

توصیه مقام آمریکایی برای تحریم مبادلات نفتی ایران و سوریه در حالی است که پیشتر رسانه‌های منطقه گزارش داده بودند که ده‌ها میلیون دلار نفت سوریه از مناطق تحت اشغال آمریکا قاچاق شده است. اگرچه ترامپ آشکارا مدعی کنترل نفت سوریه بود، اما کاخ سفید در دوران بایدن درباره هنوز به قاچاق نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی واکنشی نشان نداده است.

 

آمریکا علاوه بر کنترل شدید تأسیسات نفتی سوریه، تحریم‌های موسوم به سزار را علیه دمشق اعمال کرده است که تا هر کشور یا شرکتی که با دولت اسد همکاری یا تجارت کند، مشمول این نوع از تحریم‌ها شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------