آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان: غربی ها به دنبال توافق موقت هستند



امیرعبداللهیان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نشست روز یکشنبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اعضای این کمیسیون به نقل از او گفت: "غربی ها می خواهند با توافق موقت مسایل و نگرانی های خودشان را رفع کنند اما هدف و تلاش ما یک توافق خوب است." 

به گزارش ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» راجع به نشست امروز اعضای کمیسیون با «حسین امیرعبداللهیان» افزود:‌ وزیر امور خارجه در این نشست جزییات نشست مذاکرات در وین را تشریح کرد و معتقد بود که ابتکار عمل مذاکرات دست جمهوری اسلامی ایران است. چرا که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و دستاوردهای خوبی که در صنعت هسته ای حاصل شد دست ما را در مذاکره پر کرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ااضافه کرد: وزیر امورخارجه تاکید کرد که خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای کاملا روشن است و مذاکره کنندگان ما درچارچوب این خطوط قدرت مانور و آزادی عمل دارند. البته با آمریکایی ها هیچ گونه گفت وگوی مستقیم نداشته ایم.

 

وی ادامه داد: "امیر عبداللهیان در این نشست تاکید داشت که غربی ها می خواهند با توافق موقت مسائل و نگرانی های خودشان را رفع کنند. ولی هدف و تلاش ما یک توافق خوب است."

 

عباس زاده مشکینی با اشاره به بخش دیگری از سخنان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست یادآور شد: امیر عبدالهیان در جلسه امروز کمیسیون، گزارش مفصلی از روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۴+۱ ارائه داد. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نظرات و سوالات خود را پیرامون مذاکرات و سایر برنامه های مرتبط با سیاست خارجی مطرح کرده و در ادامه وزیر امور خارجه به سولات مطروحه پاسخ داد.

 

وی ادامه داد: برداشت بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون این است که روند مذاکرات کاملا حرفه ای و با اقتدار طرف ایرانی پیش می رود و تا به امروز ابتکار عمل در دست مذاکره کنندگان ایرانی بوده است و امیدواریم انشاءالله تا آخر سال به نتیجه برسیم. البته به شرط اینکه طرف غربی در پی بازگشت به روحیه دوران استعمار نباشد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اگر غربی ها دنبال رفع نگرانی های خود پیرامون فعالیت های هسته ای ایران هستند ما حاضر به همکاری و رفع سوء تفاهمات هستیم. به شرطی که طرف مقابل از عناد و ناسازگاری و زیاده خواهی دست بر دارد و بر اساس تعهدی که در برجام داده است تحریم ها عملا لغو و  برای راستی آزمایی و جلب اعتماد جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

 

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : وزیر امور خارجه در ادامه این جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام یافته در زمینه توسعه و ارتقاء روابط با کشورهای منطقه و همسایه تاکید کرد که رابطه با جمهوری آذربایجان در حال گسترش است و عملا در زمینه سواپ گازی همکاری های قابل توجهی را شروع کرده ایم و قرار است حجم زیادی از امورات مربوط به بازسازی قره باغ را ایرانی ها انجام دهند.

 

وی ادامه داد: قرار است امیر عبداللهیان آخر هفته در راس هیاتی به چین سفر کند و برنامه های کارشناسی قابل توجهی برای این سفر آماده شده است.

 

عباس زاده مشکینی درخصوص ترمیم رابطه جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی خاطر نشان کرد: دیپلمات هایی اخیرا از طرف ایران به عربستان سعودی اعزام شده اند و دو کشور سفارتخانه های خود را تعمیر می کنند. امیدواریم با همکاری این کشور همسایه شاهد از سرگیری دوباره روابط باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------