آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وزارت خارجه آمریکا: «بلینکن» و «لاپید» درباره ایران گفتگو کردند



  وزارت خارجه آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره آنچه به زعم آنها تهدید ایران تلقی می شود، گفتگویی داشته اند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «یائیر لاپید» همتای صهیونیست، درباره موضوعات مرتبط با ایران و همچنین فلسطین با یکدیگر گفتگویی داشته اند.

 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ضمن اعلام این خبر، مدعی شد: طرفین درباره تهدیدهای ایران صحبت کردند و بلینکن بر حمایت قاطع دولت واشنگتن از امنیت اسرائیل تاکید کرد. آنها همچنین درباره مسئله اسرائیل-فلسطین هم بحث و تبادل نظر داشتند.

 

پرایس توضیح بیشتری پیرامون جزئیات صحبت‌های طرفین پیرامون ایران و فلسطین نداد. این در حالی است که جمعه گذشته، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر با تکرار لفاظی ها علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفته بود که خود را ملزم به رعایت توافق احتمالی وین نمی‌داند و در دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی مستقل از آمریکا عمل می‌کند.

 

روز گذشته، یک مقام وابسته به دولت آمریکا، از حصول پیشرفت‌هایی در وین برای کاهش اختلافات خبر داد حال آنکه گفت: طی چند هفته مشخص خواهد شد که آیا می‌توانیم به توافق برسیم یا خیر.

 

ایران اما می‌گوید که به رغم پیشرفت‌های قابل توجه، در بخش برچیدن تحریم‌ها، موضوعات مهم و قابل توجهی باقی مانده است.

 

تروئیکای اروپایی طرف برجام، در دور هفتم گفتگوها که به منزله نخستین رویارویی آنها با نمایندگان دولت رئیسی بود، عملاً دست خالی، بدون هیچ پیشنهاد سازنده و با هدف وقت کشی پای میز مذاکره آمدند.

 

در دور هشتم نیز که ادامه آن بعد از تنفسی کوتاه، از هفته آینده از سر گرفته می‌شود، کارشکنی‌های آمریکا که به دنبال نادیده گرفتن مطالبات ایران در دو مقوله مهم راستی آزمایی و ارائه تضمین‌ها است، سرعت مذاکره را کند کرد.

 

اما همانگونه که ایران پیشتر هشدار داد، عدم حصول توافق برای هیچیک از طرفین جذاب نیست. به همین دلیل، اکنون، هم تروئیکا و هم آمریکا، به حصول پیشرفت‌هایی که می‌تواند چشم‌انداز گفتگوها را روشن کند، اذعان کرده اند.

 

با این حال، هفته آینده به لحاظ اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سرنوشت ساز، مهم تلقی می‌شود و طرفین غربی باید بیش از پیش مراقب گام‌های خود باشند تا مبادا با کوچک‌ترین خطا، روند گفتگوها را به بن بست برساند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------