آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

چهار ایرانی از فهرست تحریم های انگلیس خارج شدند/ آمریکا یک نفتکش مرتبط با ایران را رفع تحریم کرد



 تحریم های اروپا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
تارنمای تحریم های اروپا خبر داد که دولت انگلیس چهار تن از اتباع ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرده است. 

به گزارش ایرنا، این تارنما دیروز (۱۱ بهمن) نوشت که احمد زرگر، حسن حداد، محمد حجازی و سید حسن فیروزآبادی که در سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم های انگلیس قرار گرفته بودند، از این لیست خارج شده اند.

 

به نوشته منبع مذکور، زرگر کماکان مشمول تحریم های اتحادیه اروپاست. حجازی در لیست سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشته و اتحادیه اروپا و آمریکا فیروزآبادی را در فهرست تحریم های خود قرار داده اند.

 

کشورها و نهادهای غربی در سالیان اخیر تعدادی از اتباع ایرانی را به دلایل متعدد در فهرست تحریم های خود قرار داده و بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک موظفند تا نام آنها را از فهرست های مذکور خارج کنند.

 

آمریکا یک نفتکش مرتبط با ایران را رفع تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتکش «وی ال سی سی عمان پراید» با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از لیست تحریم‌ها خارج کرده است.

 

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی یا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا است‌، اعلام کرد که نفتکش عمان پراید که در معرض تحریم‌های ثانویه قرار گرفته بود، از لیست تحریم‌ها خارج شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------