آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تأکید منندز بر مخالفت با احیای برجام/ ایران را به اقدام نظامی تهدید کنید



 برجام,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر مخالفت خود با احیای برجام تأکید کرده و خواستار تهدید ایران به اقدام نظامی شد. 

به گزارش ایلنا، «باب منندز» سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا بر مخالفت خود با احیای برجام تأکید کرده و خواستار تهدید ایران به اقدام نظامی شد.

 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها افزود که باید برای مقابله با رویکرد‌های ایران، به وضوح از تهدید معتبر نظامی سخن گفت و صرفا به بیان این‌که تمامی گزینه‌ها روی میز است، اکتفا نکرد.

 

وی با بیان این‌که در سال ۲۰۱۵ میلادی و در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز با توافق هسته‌ای با ایران مخالف بود، طی مواضعی بی‌‌اساس، از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به عنوان «تهدیدی واقعی» یاد کرد.

 

این سناتور آمریکایی در عین حال از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای خروج از برجام به عنوان «رویکردی فاجعه‌بار» یاد کرد.

 

منندز که در صحن سنا صحبت می‌کرد، گفت که اکنون باید از موافقان احیای برجام پرسید که به دنبال نجات چه چیزی هستند. 

 

وی طی اقدامی نمایشی در صحن سنا با نشان یک تابلو و تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که کارشناسان تأکید دارند که ایران اگر قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد، با فراهم کردن مواد مورد نیاز، اکنون کمتر از سه تا چهار هفته فاصله دارد. پس از آن، ایران اگر بخواهد می‌تواند در مدت زمان حدود چهار ماه مواد لازم برای ساخت بمب دوم را تولید کند.

 

منندز افزود که به همراه «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه، طرح سوخت بانک منطقه‌ای را برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی ارائه کرده است. در قالب این طرح، کشورهای منطقه می‌توانند سوخت هسته‌ای مورد نیاز خود را از این بانک تهیه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------