آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وزیر خارجه ژاپن: آماده‌ایم به‌ پیشرفت مذاکرات وین کمک کنیم / امیرعبداللهیان: آماده توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا هستیم



 وزیر امور خارجه ژاپن,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه ژاپن در گفت و گو با امیرعبداللهیان روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند . وی ضمن حمایت از مذاکرات وین، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد. 

بر اساس اعلام وزارت خارجه، صبح امروز پنج شنبه یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن طی تماسی با حسین امیرعبداللهیان در خصوص روند روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

به گزارش «انتخاب»، بر اساس اعلام وزارت حارجه، در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند . وی ضمن حمایت از مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و توافق هسته ای، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام [مغتنم شمردن] فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

 

وی همچنین بر وجود زمینه‌های مساعد برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن با رفع موانع موجود تاکید و از وزیر امورخارجه ایران برای سفر به توکیو دعوت نمود.

 

امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و متنوع با کشور ژاپن استقبال کرد.

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین ضمن استقبال از دعوت همتای ژاپنی خود، ابراز امیدواری نمود در اولین فرصت در سفر به توکیو و دیدار با مقامات ژاپن، توسعه و ارتقای همه جانبه روابط ایران با ژاپن به عنوان دوست قدیمی‌ایران از نزدیک مورد پیگیری و رایزنی قرار گیرد.

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین از اهتمام و اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به‌پیشرفت در مذاکرات وین تشکر نمود و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قابل اتکا تاکید نمود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------