آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نامه ۲۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به بایدن درباره مذاکرات وین



  توافق هسته‌ای,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
۲۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای به رئیس جمهوری آمریکا از وی خواستند که نظر آنها در مورد احیای احتمالی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی را لحاظ کند.

  به گزارش ایلنا، نشریه «پولیتیکو» نوشت که ۲۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از وی خواستند که نظر آنها در مورد احیای احتمالی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی را لحاظ کند.

 

این نامه به ابتکار «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس تهیه شده است.

 

در این نامه آمده است که چنانچه رئیس‌جمهوری آمریکا به دیدگاه‌های آنها اهمیت ندهد، تلاش خود را برای ممانعت از بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای به کار خواهند گرفت.

 

این سناتورهای جمهوری‌خواه با اعلام این‌که رئیس‌جمهوری، تعهدات قانونی برای اجازه دادن به سناتورها به منظور مشارکت در این‌باره دارد، نوشته‌اند که متعهدیم که از طیف وسیعی از گزینه‌ها و اهرم‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما به این تعهدات عمل می‌کنید.

 

در ادامه آمده است که هرگونه توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور  به حدی برای امنیت ملی آمریکا اهمیت دارد که طبق تعریف، یک معاهده به شمار می‌رود که باید به تأیید سنا برسد.

 

 بازگشت دوجانبه به برجام، بهترین راه برای جلوگیری از جنگ با ایران است

سناتور دموکرات ایالت ماساچوست از رویکرد دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

  توافق هسته‌ای,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

 «اد مارکی» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

 

وی با تأکید بر اهمیت مسأله «زمان»، گفت که بازگشت دوجانبه به برجام بهترین راه ما برای جلوگیری از جنگ با ایران است.

 

مارکی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که پس از بازگشت به برجام می‌توان به موارد نگران‌کننده دیگر در ارتباط با ایران رسیدگی کرد.

 

این سناتور دموکرات همچنین از تصمیم دولت سابق آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرده و وضعیت پیچیده کنونی را پیامد این اقدام دانست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------