آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

آلمان خواهان توافق سریع شد | دیدار نماینده روسیه با دیپلمات های ایرانی و آمریکایی



 رفع تحریم‌ها,اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی
همزمان با از سرگیری دور جدید گفتگوهای وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، وزارت خارجه آلمان خواستار دستیابی به توافق سریع شد. 

 به گزارش مهر، وزارت خارجه آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی برای گفتگوهای برجام به وین بازگشتند.

 

آلمان در ادامه این توئیت می‌گوید: ما اکنون در مراحل نهایی هستیم. راه حل دیپلماتیک ممکن است، اما مستلزم آن است که ما به سرعت به تصمیم گیری بپردازیم.

 

از سوی دیگر، همزمان با آغاز دور جدید تحرکات دیپلماتیک در وین، روز سه‌شنبه یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای در وین میسر بوده و باید به فوریت حاصل شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام امریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: «توافقی که نگرانی‌های تمامی طرف‌ها را مدنظر قرار دهد در دسترس است، ولی اگر (چنین توافقی) در هفته‌های آتی انجام نشود، پیشرفت‌های هسته جاری ایران بازگشت ما به برجام را غیرممکن خواهد ساخت.»

 

نماینده روسیه با دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در وین دیدار کرد

نماینده روسیه در مذاکرات وین با روسای هیئت های دیپلماتیک ایران و آمریکا به صورت جداگانه دیدار کرد.

 

 «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات وین در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدار با رؤسای هیئت‌های دیپلماتیک ایران و آمریکا در وین به صورت جداگانه خبر داد.

 

اولیانوف در این ارتباط اعلام کرد: «بلافاصله پس از سرگیری مذاکرات وین در مورد برجام، با رئیس هیئت ایران جناب آقای باقری کنی دیدار کردم.»

 

در تویئت دیگری، اولیانوف همچنین گفت: «با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی دیدار کردم. ما در مورد چشم انداز مذاکرات وین در مورد برجام بحث کردیم.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------