آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

کاخ سفید: مذاکرات وین با پیشرفتی حقیقی همراه بوده است



 مذاکرات وین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی کاخ سفید از حصول پیشرفت حقیقی در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از المیادین، سخنگوی کاخ سفید از حصول پیشرفت های قابل توجه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، «جن ساکی» در نشستی خبری گفت: مذاکرات هسته ای با ایران با پیشرفتی حقیقی همراه بوده است.

 

وی در عین حال مدعی شد که اگر ایران از خود جدیت نشان دهد می توان ظرف چند روز برای بازگشت مشترک به برجام به توافق دست یافت.

 

این در حالی است که شماری از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا به رئیس جمهور این کشور درباره هرگونه ارائه ضمانت و توافق هسته ای با ایران بدون موافقت کنگره هشدار دادند.

 

در همین راستا، ۱۶۰ نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور از او خواستند از ارائه هر گونه ضمانت درباره برنامه هسته ای به ایران خودداری کند.

 

در ادامه نامه این نمایندگان که در رسانه های محلی آمریکا منعکس شده، آمده است: باید به بایدن یادآوری کنیم که او نمی تواند هیچ گونه ضمانتی درباره برنامه هسته ای به ایران اعطا کند. ما درباره وجود هر گونه ارتباط بین مذاکرات وین درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکره با روسیه درباره اوکراین تحقیق خواهیم کرد.

 

نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا همچنین هشدار دادند هرگونه توافق هسته ای با ایران بدون تأیید کنگره به همان سرنوشت توافق سال ۲۰۱۵ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما منجر خواهد شد.

 

این نمایندگان در نامه خود به بایدن تأکید کردند هر گونه توافق با ایران بدون موافقت رسمی کنگره، موقتی و غیرالزام آور خواهد بود و به همان سرنوشت برجام گرفتار خواهد شد.

 

در نامه نمایندگان آمریکایی همچنین بر این نکته تأکید شده است که بدون بررسی همه فعالیت های هسته ای اعلام نشده ایران در گذشته و اکنون و برچیدن کامل زیرساخت ها و توان مربوط به غنی سازی اورانیوم این کشور، نباید هیچ گونه حرکتی برای لغو تحریم های ایران صورت گیرد.

 

گفتنی است که مذاکرات هسته‌ای در وین در مرحله بسیار حساسی به سر می‌برد و پیش از این نیز، «علی باقری کنی»، مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات گفته بود: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------