آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

رئیسی: ایران همواره ثابت کرده در کنار کشورهای مستقل ایستاده است



  رئیسی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور در نشست خبری با امیر قطر، گفت: ایران ثابت کرده است که همیشه در کنار منافع کشورها و ملت های مستقل می ایستد و ما در دوران سختی دوستی خود را به همه کشورهای منطقه ثابت کرده ایم که بسیاری از کشورهای منطقه این حقیقت را درک کرده اند و در این زمینه تجربیات مشابه ای دارند. 

به گزارش  فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست خبری با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، اظهار داشت: بنده با دو هدف در قطر حضور پیدا کرده ام که یکی از این موارد ارتقا سطع مناسبات بین دو کشور و دومین مورد شرکت در نشست گازی که در قطر برگزار می شود- است.

 

وی ادامه داد: توافق شد که هر دو کشور از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری ها و تعمیق مناسبات در عرصه ها و حوزه های مختلف بهره مند شوند.

 

رئیسی با اشاره به رابطه قرابت سرزمینی و همسایگی بین دو کشور، بیان داشت: ایران و قطر تصمیم گرفتند با افزایش روابط و توسعه زمینه های همکاری گام های جدی و جدیدی برای تقویت روابط بردارند.

 

وی افزود: در این سفر توافق شد در حوزه های اقتصادی فرهنگی انرژی تجاری و زیرساختی ایه‌گذاری امنیت غذایی سلامت همکاری ها را به صورت جدی افزایش یابد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی کامل برای کمک به قطر در برگزاری هر چه بهتر بازی های جام جهانی فوتبال را دارد، تصریح کرد: مزیت های بینظیر ایران در حوزه های مختلف از جمله جغرافیایی، زیست محیطی و ترانزیتی، اقتصادی و علمی به خصوص نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده زمینه تبدیل شدن هرگونه همکاری دو یا چند جانبه به رشد اقتصادی و امنیت منطقه ای را تضمین می کند.

 

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحول و جهش در روابط منطقه ای است و این سفر فصل نوینی در روابط ایران و قطر ایجاد خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: البته سفر به قطر یکی از گام های تحول آفرین ما در روابط با کشورهای همسایه به ویژه همسایگان در منطقه خلیج فارس قلمداد می شود.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح همکاری های موجود بین کشورهای منطقه متناسب با ظرفیت های عظیم موجود نیست، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که در چارچوب سیاست همسایگی و تقویت و ارتقا روابط منطقه ای کمک کند. ایران به دنبال تحول در روابط منطقه ای در جهت تعامل، همکاری و همگرایی است.

 

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که همیشه در کنار منافع کشورها و ملت های مستقل می ایستد و ما در دوران سختی، دوستی خود را به همه کشورهای منطقه ثابت کرده ایم که بسیاری از کشورهای منطقه این حقیقت را درک کرده اند و در این زمینه تجربیات مشابه ای دارند.

 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی فاتح دو میدان جنگ با تروریسم و کارزار فشار حداکثری اقتصادی بوده است از این رو آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم های اصلی به اثبات برساند.

 

رئیس جمهور گفت: برای رسیدن به توافق و تامین منافع ملت ایران به خصوص لغو تحریم ها تضمین معتبر و بسته شدن پرونده های ادعاهای سیاسی ضروری است.

 

رئیسی افزود: اکنون واضح است منطقه ما وارد مرحله جدیدی شده است بعد از چند دهه حضور متجاوزانه و اشغالگرایان نیروهای سلطه گر اکنون منطقه درحال بازگشتن به دست ملت های منطقه است و این پیروزی نیست مگر با مقاومت ملت ها.

 

وی ادامه داد: کشورهای منطقه باید با رایزنی ها و گفتگو های بیشتر مدیریت بحران ها و حل و فصل مسائل را درون منطقه ای پیگیری و عملیاتی کنند.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: سه درس مهم تحولات چند دهه این است که تجاوزگری محکوم به شکست است دومین نکته این است که مقاومت جواب می دهد و سومین مورد این است که هیچ کدام از مسائل منطقه راه حل نظامی ندارد.

 

رئیسی بیان داشت: ما همچنین در مورد مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریست، وضعیت افغانستان، قاچاق مواد مخدر نیز تبادل نظر کرده و توافق داریم که مبارزه با تروریسم و اشکال مختلف آن یکی از اولویت های ما هست توانمندی های ایران در مبارزه موفق با تروریست  در سوریه و عراق قدرت امنیت ساز نه تنها برای منطقه بلکه برای جهان محسوب می شود.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه باید به مردم و همه گروه های قومی و سیاسی افغانستان کمک کنند که یک حکومت فراگیر مردمی در افغانستان مستقر شود در غیر این صورت ناامنی به این کشور مظلوم باز خواهد گشت همچنین ما درباره ملت مظلوم یمن صحبت هایی کردیم رفع حصر از این ملت مظلوم یک الزام بشر دوستانه است.

 

رئیسی افزود: تنها راه حل بحران یمن توقف تجاوز و گفتگو های یمنی-یمنی است.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: همانطور که در روز تحلیف اعلام کردم، دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه علی‌الخصوص همسایگان در راستای منافع متقابل ملت‌ها و تعامل حداکثری دراز می‌کنم. بار دیگر لازم می‌دانم از میهمان‌نوازی امیر محترم قطر و دولت قطر تقدیر و تشکر کنم.

 

رئیسی در پایان بیان داشت: امید آن دارم که این گفتگوها به ثمر بنشیند و نشست فردا که به عنوان مجمع کشورهای صادرکننده گاز است، منشأ آثار و برکاتی برای این کشورها باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------