آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

مقاومت روزنامه "نیویورک تایمز" در برابر درج آگهی تمام صفحه لابی حامی اسراییل علیه برجام



 اسراییل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روزنامه نیویورک تایمز 2 پاراگراف آگهی تمام صفحه علیه ایران را حذف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا از چاپ یک آگهی تمام صفحه علیه ایران و برجام امتناع کرده و در نهایت مدیر بخش آگهی های این روزنامه به آگهی دهنده که یک لابی گر حامی اسراییل است، خواسته تا 2 پاراگراف این آگهی را در آن حملات و اتهاماتی علیه دولت ایران و سپاه پاسداران مطرح شده بود را حذف کند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "آلگماینر"، بخش آگهی روزنامه "نیویورک تایمز" در آستانه احیای احتمالی برجام، از انتشار یک آگهی تمام صفحه در مخالفت با توافق هسته ای جدید با ایران خودداری کرد، مگر اینکه آگهی دهنده 2 پاراگراف آگهی را که اشاره به اتهام کشتار آمریکایی ها به دست ایران بود، حذف کند.

 

خاخام "شمولی بوتچ" یک لابی گر حامی اسراییل در آمریکا و موسس سازمانی موسوم به "شبکه ارزش‌های جهانی"، در این رابطه به "آلگماینر" گفت: "نیویورک تایمز هر کاری برای چاپ نکردن آگهی ما انجام داد...و تلاش کردند تا محتوای آگهی را حذف کند تا چیزی باقی نماند. آنها از ما می‌خواهند که آگهی ای بدهیم که نگوید ایران کار اشتباهی انجام داده است."

 

بر اساس گزارش آلگماینر: در یک تماس تلفنی بعدازظهر جمعه بین نماینده بخش آگهی نیویورک تایمز و خاخام بوتچ، نماینده روزنامه به بوتچ گفته: این ادعا در آگهی که می‌گوید ایران آمریکایی‌ها را کشتار کرده است، باید اصلاح شود. شما یک کشور را متهم می کنید. شما نمی توانید این کار را انجام دهید. شما نمی توانید مستقیما به این مساله اشاره کنید."

 

خاخام بوتچ هم پاسخ داده: " به نظر می رسد که نیویورک تایمز از ایران دفاع می کند. من متوجه نمی شوم."

 

نماینده روزنامه پاسخ داده: "این تنها راهی است که آگهی شما می تواند در روزنامه چاپ شود."

 

بوتچ هم در پاسخ گفته که سیاست نیویورک تایمز عجیب و شرم آور است: "هرگز به من گفته نشده است که برای محافظت از یک کشور تروریستی حقایق را حذف کنم. شما دارید دست ما را از ذکر افرادی که سربازان آمریکایی را کشتند، می بندید."

 

نماینده روزنامه در پاسخ گفته که این خط مشی توسط مقامات بالاتر تعیین شده و ارتباطی به او ندارد.

 

خاخام بوتچ هم گفته که صفحه اصلی روزنامه شما نوشته است : "روسیه در حال حمله به اوکراین است" ما هم می خواهیم بگوییم که ایران به سربازان آمریکا حمله کرده و آنها را کشته است؛ ایراد این کار کجاست؟، نماینده بخش آگهی نیویورک تایمز در پاسخ گفته که بخش اخبار و بخش آگهی روزنامه، استانداردهای متفاوتی دارند.

 

خاخام "شمولی بوتچ"/ عکس آرشیوی/ هاآرتص

 اسراییل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

نماینده بخش آگهی روزنامه در نهایت اعلام می کند برای چاپ آگهی باید 2 پاراگرافی که دور آن خط قرمز کشیده و نیز "نقل قول شرح عکس آگهی" باید حذف شوند و تنها راه چاپ آن در روزنامه همین است.

 

در ایمیل بخش آگهی روزنامه که برای بوتچ ارسال شده، آمده است:

روزنامه از شما می‌خواهد پاراگراف 2 و 5 را حذف کنید زیرا در این دو پاراگراف بدون دلایل روشن کشوری را به جرمی متهم کرده اید و ما نمی‌توانیم این آگهی را بدون حذف این 2 پاراگراف بپذیریم."

 

 

بر اساس گزارش آلگماینر، بوتچ که از عملکرد روزنامه نیویورک تایمز به شدت عصبانی است می گوید "شبکه ارزش های جهانی" یک مشتری ثابت نیویورک تایمز است و معمولا دهها هزار دلار برای چاپ آگهی تمام صفحه در این روزنامه می پردازد.

 

در یکی از پاراگراف های آگهی که روزنامه خواستار حذف آن شده، خطاب به جو بایدن آمده است: "آقای رییس جمهور، همان طور که تحریم هایی کوبنده علیه روسیه اعمال می کنید، لطفا تحریم های ایران را لغو نکنید."

 

ابتدای پاراگراف دوم آگهی نیز که با اعتراض نیویورک تایمز حذف شده، چنین اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده است:

" ایران و سپاه پاسداران آن، به مدت 40 سال درگیر همان شیوه‌ها - تهدید همسایگان به نابودی و کشتار غیرنظامیان در سراسر جهان هستند. از زندانی شدن گروگان‌های آمریکایی در سفارت ما در سال 1979 تا قتل 19 پرسنل نیروی هوایی آمریکا در برج‌های خُبَر در عربستان سعودی در سال 1996 تا هزاران سرباز آمریکایی کشته و زخمی شده در عراق، رژیم ایران و تروریست‌های سپاه رودهایی از خون آمریکایی ها جاری کرده اند در حالی که وعده نابودی اسراییل را می دهند."

 

روزنامه نیویورک تایمز با حذف این بخش ها از آگهی در اواخر روز جمعه به آگهی دهنده اطلاع داده که آگهی تمام صفحه او فردا منتشر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------