آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران درخواست نکرده که روسیه از امریکا ضمانت بخواهد



 متن توافقنامه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر دریافت تضمین از آمریکا خاطرنشان کرد: نکته ای که اخیرا طرف روس مطرح کرده مطالبه ای است که روسیه از آمریکا دارد و ایران در این زمینه درخواستی مطرح نکرده و در حقیقت موضوعی است که باید روسیه و آمریکا بین خودشان حل و فصل کنند چرا که مرتبط با مناسبات دو جانبه ای است که امروز بین این دو کشور در اوکراین در جریان است. 

به گزارش تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه ای را نخواهد داشت.

  

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین خبرها از مذاکرات وین گفت: مذاکرات فعلی در وین چند مبنا و موضوع باقی مانده دارد. 

 

وی افزود: مبنای اول این است که آمریکایی ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا مجددا بتوانند در جایگاه سابق خود به عنوان عضو برجام  مطرح باشند. در همین راستا خواسته اساسی ایران در این مرحله لغو تحریم ها و امکان ایجاد همکاری های بین المللی بر اساس پاراگراف 29 توافقنامه برجام است. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر دریافت تضمین از آمریکا خاطرنشان کرد: نکته ای که اخیرا طرف روس مطرح کرده مطالبه ای است که روسیه از آمریکا دارد و ایران در این زمینه درخواستی مطرح نکرده و در حقیقت موضوعی است که باید روسیه و آمریکا بین خودشان حل و فصل کنند چرا که مرتبط با مناسبات دو جانبه ای است که امروز بین این دو کشور در اوکراین در جریان است.

 

عمویی گفت: ایران نهایت تلاش خود را کرده تا مذاکرات وین از مناسباتی که در اوراسیا، شرق اروپا و تحولات اوکراین در جریان است دور کند و از این جهت آمریکایی ها باید بتوانند همه طرف ها را به نیت های خودشان راضی کنند. 

 

وی افزود: واقعیت این است امروز نگرانی نسبت به اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و کشورهای مختلفی نگران این هستند که آیا در صورت احیای برجام آمریکایی ها به تعهدات خود ذیل این توافقنامه عمل خواهند کرد یا خیر. در همین راستا نیز خواسته ایران برای گرفتن تضمین مطالبه ای منطقی است و از این بابت جمهوری اسلامی بر گرفتن تضمین برای اجرای پایدار برجام اصرار و تاکید دارد. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه ای را نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------