آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: تحریم‌های روسیه زمان انقضا ندارند/ زلنسکی: حمله به بیمارستان کودکان در اوکراین جنایت جنگی است



 تحریم‌های روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
آخرین اخبار از تجاو وحشیانه روسیه علیه خاک اوکراین,حمله روسیه به خاک اوکراین جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد، تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی که آمریکا و متحدان آن علیه روسیه وضع کرده‌اند، زمان انقضا ندارند. 

  به "سی ان ان"، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: این تحریم‌ها برای مدت طولانی اعتبار خواهند داشت. دولت آمریکا آماده است تا جایی که امکان دارد به اجرای تمهیدات خود برای وارد کردن سختی بر روسیه ادامه دهد. ریموندو همچنین هشدار داد هر کشوری از جمله چین که از تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی آمریکا علیه روسیه پیروی نکند نیز هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد. وی گفت: بنابراین انتظار ما این است که چین این قوانین را نقض نخواهد کرد، اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، با عواقب اقدام خود مواجه خواهند شد. 

 

جانسون متعهد به تشدید تحریم‌های روسیه شد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین متعهد به تشدید تحریم‌ها به منظور تحمیل حداکثر هزینه اقتصادی بر روسیه شد.

 

براساس بیانیه منتشر شده از دفتر نخست وزیری انگلیس، رهبران دو کشور در این تماس تلفنی در مورد حمله صورت گرفته به یک بیمارستان (زایشگاه) در ماریوپل اوکراین به گفت وگو پرداختند.براساس این گزارش، جانسون و زلنسکی حمله هولناک به زایشگاهی در ماریوپل و عدم رعایت توافقات آتش بس در کریدورهای بشردوستانه توسط نیروهای روسی را محکوم کردند.جانسون همچنین خاطرنشان کرد شواهد دیگری در دست است مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین با بی توجهی به قوانین بین المللی بشردوستانه عمل می‌کند.   رئیس جمهور اوکراین هم در این تماس تلفنی از حمایت جانسون تشکر کرد و از کشورهای غربی خواست به اوکراین کمک کنند تا در نهایت آسمان خود را ایمن کند.وی در ادامه افزود: یا آسمان اوکراین را به روی بمب‌های روسیه ببندید یا به ما جت‌های جنگنده بدهید تا خودمان این کار را انجام دهیم.

 

 تحریم‌های روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

زلنسکی: حمله به بیمارستان کودکان در اوکراین جنایت جنگی است 

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد حمله هوایی روسیه به بیمارستان کودکان در شهر ماریوپل در جنوب شرقی این کشور جنایت جنگی است. 

 

زلنسکی در پیامی به زبان روسی گفت: ما چنین جنایت جنگی را در هیچ یک از شهرهای مناطق دونتسک یا لوگانسک یا هیچ منطقه‌ای انجام نخواهیم داد زیرا ما انسان هستیم، آیا شما انسان هستید؟ در همین حال، وادیم بویچنکو شهردار ماریوپل در پیامی ویدئویی از جامعه جهانی کمک خواست و خواستار وضع منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی اوکراین شد. مقامات اوکراینی روز چهارشنبه اعلام کردند که در این حمله هوایی به بیمارستان در شهر ماریپول ۱۷ نفر مجروح شدند. وزارت خارجه روسیه اگرچه این حمله هوایی را رد نکرد اما گفت نیروهای ملی گرای اوکراینی پس از تخلیه این بیمارستان در نزدیکی آن مواضع تهاجمی ایجاده کرده بودند. 

 

سازمان ملل بر بازخواست عاملان حمله به بیمارستان در اوکراین تاکید کرد

 معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری حمله به بیمارستان کودکان در شهر ماریوپول در اوکراین را "نقض وحشتناک" قوانین بین‌المللی بشردوستانه دانست و افزود: امیدوارم به موقع مسوولان این حملات را شناسایی کنیم و آن‌ها را مورد بازخواست قرار دهیم. 

 

 

 تحریم‌های روسیه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

زلنسکی پوتین را به مذاکره مستقیم فراخواند

در آستانه دیدار وزیران خارجه اوکران و روسیه در ترکیه، ولودیمیر زلنسکی می‌گوید می‌توان مذاکره و حتی سازش کرد اما این کار نمی‌تواند "خیانت به وطن" باشد.

 

رئیس جمهوری اوکراین در یک مصاحبه اختصاصی با نشریه آلمانی "بیلد" از آمادگی خود برای گفت‌وگوی مستقیم با لادیمیر پوتین خبر داد و گفت هدف او از هر مذاکره‌ای خاتمه دادن به جنگ در اوکراین است.

 

زلنسکی می‌گوید کشورش آماده مصالحه است اما اگر طرف مقابل برای مصالحه و سازش آمادگی نداشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

 

او با اشاره به این که تاکنون ارتباط مستقیمی میان روسای جمهوری دو کشور وجود نداشته افزود فقط با گفت‌وگوی مستقیم دو رئیس جمهوری می‌توان به جنگ خاتمه داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------