آخرین اخبار سیاست خارجی

گروسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه

گروسی گفت: «آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین…

گروسی: مذاکرات در وین در آستانه توافق نهایی است



 گروسی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
«رافائل گروسی» گفته است که کشورهای شرکت کننده در مذاکرات با ایران در وین در آستانه توافق نهایی قرار دارند.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با فرانسه ۲۴ اعلام کرد که کشورهای شرکت کننده در مذاکرات با ایران در وین در آستانه توافق نهایی قرار دارند.

 

گروسی در ادامه با اشاره به سخنان وزیرخارجه روسیه درباره دریافت تضمین لازم از آمریکا برای توافق وین، با تائید این موضوع گفت: «بله در آستانه توافق هستیم. اگرچه مشکلاتی که طی روزهای قبل پیش آمدند، واقعی بودند.»

 

مدیر کل آژانس همچنین افزود: «مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث ایجاد وقفه در گفت‌وگوها شد. بنابراین خوشحالم که سرگئی لاوروف گفته که از آمریکا ضمانت دریافت کرده. امیدوارم به زودی به توافق دست پیدا کنیم.»

 

پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که احیای برجام برای روسیه بسیار مهم است حال آنکه تحریم‌های ضد روسی تأثیری مستقیم بر تأمین منافع مسکو در چارچوب توافق هسته‌ای ایران دارد. وی در ادامه افزود: این جنبه جدیدی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و باید این تحریم‌ها در موضوعات توافق هسته‌ای لحاظ شود.

 

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه نیز قبل از این گفته بود ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌های ضد روسی به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

 

جمعه گذشته، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری مدعی شد که به دلیل عوامل خارجی، ایجاد وقفه در مذاکرات وین لازم است.

 

در ادامه، تروئیکای اروپایی با رویکردی مغرضانه، مفهوم «عوامل خارجی» را که بورل در پیام خود ذکر کرده بود، به روسیه نسبت داد.

 

این در حالی است که دلیل اصلی توقف مذاکرات، خواسته‌های جدید آمریکا و در عین حال خودداری از تصمیم‌گیری سیاسی درباره برخی مسائل باقی‌مانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------