آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

نخست وزیر اسرائیل: حملات انصارالله به عربستان، دردناک و نشان‌دهنده نفوذ منطقه ای گسترده ایران است



 نفتالی بنت,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود با دولت عربستان بخاطر هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو توسط انصارالله یمن، ابراز همدری کرده است. 

"نفتالی بنت" که ارتش تحت امر وی علاوه بر سرکوب مستمر ملت فلسطین، تمام توان خود را بر تضعیف مقاومت در برابر گروه های تروریستی درمنطقه متمرکز کرده است، حملات گروه انصارالله به عربستان را "دردناک " توصیف کرده و این حمله را نشان‌دهنده نفوذ منطقه ای گسترده ایران عنوان کرده است.

 

بنت البته توضیح داده که دولت متبوع وی با ریاض رابطه ندارد؛ اگرچه روابط پنهانی تل آویو و ریاض مدت هاست که فاش شده است.

 

رزمندگان یمنی روز جمعه در پاسخ به حملات بی وقفه متجاوزان سعودی – اماراتی - آمریکایی به مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی و محاصره همه جانبه این کشور، با چندین پهپاد و موشک تاسیسات نفتی و اقتصادی سعودی ها را هدف قرار دادند.

 

در جریان عملیات روز جمعه رزمندگان یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشک های بالدار یمنی ها قرار گرفت و پالایشگاههای "رأس تنوره" و "رابغ" نیز هدف چند پهپاد حامل بمب قرار گرفت و نابود شد و زبانه های آتش آن مراکز تا بیش از ۱۵ ساعت ادامه داشت.

 

همچنین اهداف مهم و حیاتی مناطق جیزان، ظهران، ابها و خمیس مشیط نیز با موشک های بالستیک یمنی ها هدف قرار گرفته شد.

 

عملیات کوبنده روز جمعه رزمندگان یمنی در ادامه حملات بیست و نهم اسفند ماه سال گذشته بود که در آن نیز تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، ینبع و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته بود.

 

در همین حال رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب از توقف همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان خبر داد و اعلام کرد که این آتش یکجانبه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت تا عربستان ضمن پایان دادن به محاصره این کشور ، نیروهایش را از یمن خارج کند.

 

ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------