آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

درخواست رهبران آمریکا و سنگاپور از کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات هسته ای



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر سنگاپور، کره شمالی را به توقف برنامه های موشک های بالستیک و بازگشت به میز مذاکره پیرامون برنامه های هسته ای ترغیب کردند . 

به گزارش  ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور پس از برگزاری  جلسه ای در کاخ سفید، کره شمالی را به توقف برنامه های موشک های بالستیک و همچنین بازگشت به مذاکرات هسته ای ترغیب کردند. 

 

در این جلسه رهبران هر ۲ کشور همچنین حمله روسیه به اوکراین را محکوم کردند و بر اهمیت ثبات در منطقه هند-اقیانوسیه و آزادی کشتیرانی در آب های دریای جنوبی چین تاکید کردند. 

 

برپایه این گزارش پس از دیدار در "دفتر بیضی"  کاخ سفید، بایدن و لی سیاست های ارتش میانمار را نیز مورد انتقاد قرار دادند. 

 

هفته گذشته کره شمالی مدل جدیدی از موشک بالستیک قاره پیمای دور بُرد قدرتمندی را آزمایش کرد که به مهلت قانونی خودخواسته اش برای انجام ندادن آزمایش های موشکی دور برد که در سال ۲۰۱۷ وضع کرده بود پایان داد. 

 

«جو بایدن» همچنین اعلام کرد نگرانی های خود را درباره پرتاب های موشک و آزمایش های بالستیکی کره شمالی که نقض آشکار بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است با نخست وزیر سنگاپور درمیان گذاشته است. 

 

کره شمالی درخواست های اخیر آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم درباره برنامه های موشکی را رد کرده است. 

 

به علاوه رئیس جمهوری آمریکا از میزبانی برای برگزاری اجلاسی ویژه در بهار با حضور رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) خبر داد. این در حالی است که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا این هفته از به تعویق انداختن جلسه خود به دلیل مسائل زمان بندی خبر داد. 

 

نخست وزیر سنگاپور همچنین از افزایش حضور آمریکا در منطقه هند- اقیانوسیه استقبال کرد. وی بار دیگر از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد و افزود: «حق حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی تمامی کشورها اعم از کوچک و بزرگ باید مورد احترام قرار گیرد و حمله نظامی به کشوری دیگر به  هر بهانه ای غیر قابل قبول است.» 

 

آمریکا نیز از تصمیم سنگاپور برای اجرای تحریم ها علیه روسیه و کنترل صادرات به دلیل تهاجم به اوکراین استقبال کرد. 

 

به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه پنجم اسفند  نیروهای روسیه در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده، عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

 

روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------