آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: ایران توانسته است مدت زمان گریز هسته ای خود را به چند هفته کاهش دهد



 آمریکا,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که تا پیش از این از رو به پایان بودن زمان برای بازگشت متقابل به تعهدات برجامی سخن می گفت، این بار در حالیکه توپ مذاکرات وین در زمین واشنگتن است، اعلام کرد هنوز معتقدیم زمان برای حل اختلافات باقی مانده ما وجود دارد. 

  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در حالی این مطلب را بیان کرد که همواره از تاکتیک رو به پایان بودن زمان و ضرب الاجل ها برای بازگشت به برجام سخن گفته اما  اکنون که مذاکرات وین به منظور تصمیم گیری سیاسی کشورش دچار وقفه شده، معتقد است که زمان برای حل اختلافات باقیمانده وجود دارد.

 

ند پرایس در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او پرسید مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و نظر او در خصوص اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه توپ در زمین آمریکا است، چیست؟ ادعا کرد همه کسانی که در مذاکرات حضور دارند می دانند چه کسی پیشنهادات سازنده ارائه کرده و چه کسی خواسته های نامربوط به برجام مطرح کرده است. با این حال ما در مورد این مسائل به صورت علنی صحبت نخواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد ما هنوز معتقدیم زمان برای حل اختلافات باقی مانده ما وجود دارد. ما همچنان معتقدیم بازگشت متقابل به پایبندی در راستای منافع عدم اشاعه هسته ای ما خواهد بود.

 

ند پرایس در راستای سیاست های کشورش درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران همچنان مدعی شد بازگشت متقابل به پایبندی برنامه هسته ای ایران را به صورت دائمی و قابل تایید محدود خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن بار دیگر با انتقاد از دولت پیشین آمریکا برای خروج از برجام افزود ایران در سال ۲۰۱۸ پس از آنکه دولت پیشین آمریکا از برجام خارج شد، پیشرفت های قابل توجهی در برنامه هسته ای خود بدست آورد.

 

وی مدعی شد ادامه این پیشرفت ها به تدریج مزایای عدم اشاعه در بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را  برای ما و متحدان ما در سراسر جهان از بین می برد. بلافاصله پس از از بین رفتن مزایای عدم اشاعه برجام به دلیل پیشرفتهای ایران، پیگیری برجام دیگر در راستای منافع ما نخواهد بود و ما روش های دیگر را دنبال خواهیم کرد تا اطمینان یابیم ایران هیچگاه به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.

 

پرایس اذعان کرد زمانی که برجام درحال اجرا بود، کارشناسان ما در آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پایبندی تهران به تعهداتش در برجام را تایید کردند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم سیاست هراس از پیشرفت های هسته ای ایران در چارچوب برجام مدعی شد پس از سال ۲۰۱۸، ایران توانسته است مدت زمان گریز هسته ای خود را به چند هفته کاهش دهد. برای ما این امر قابل قبول نیست. تنها پیشنهاد دراز مدت قابل قبول برای ما این است که ایران نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند. درحال حاضر بهترین روش برای دستیابی به این هدف بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------