آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

تولید سلول عصبی مصنوعی در آزمایشگاه



سلول‌های عصبی مصنوعی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سلول‌های عصبی مصنوعی برای اولین بار با استفاده از مواد زیست‌سازگار در آزمایشگاه ساخته شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، این نوآوری ممکن است روزی در بافت‌های مصنوعی برای ترمیم اندام‌هایی مانند قلب یا چشم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

"هاگان بیلی" (Hagan Bayley) از دانشگاه آکسفورد و همکارانش، ماده‌ای مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند عملکردی مشابه نورون‌های انسان داشته باشد. این سلول‌های عصبی مصنوعی که از هیدروژل ساخته‌ شده‌اند، حدود ۰.۷ میلی‌متر عرض دارند. این میزان ۷۰۰ برابر پهن‌تر از نورون‌های انسان بوده، اما مشابه آکسون‌های غول‌پیکر موجود در ماهی مرکب است. این سلول‌های عصبی می‌توانند ۲۵ میلی‌متر طول داشته باشند که شبیه به عصب بینایی انسان است که از چشم به مغز می‌رود.

 

زمانی که نور به سلول‌های عصبی مصنوعی تابیده می‌شود، پروتئینی فعال می‌شود که یون‌های هیدروژل را به درون سلول پمپ می‌کند. سپس این یون‌های دارای بار مثبت درون عصب حرکت می‌کنند و با خود سیگنال‌های الکتریکی را منتقل می‌کنند.

 

به گفته‌ی "بیلی"، سرعت انتقال به قدری زیاد بود که تجهیزات تیم آن‌ها قادر به اندازه‌گیری آن نبوده و احتمالا از سرعت انتقال در نورون‌های طبیعی نیز بیشتر است.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------