مسمومیت 14 نفر در تهران با گاز منوکسیدکربن/ فوت 2 نفر در چوار ایلام



گازگرفتگی،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
رئیس مرکز اورژانس تهران از مسمومیت ۱۴ نفر با گاز منوکسید کربن در دو حادثه طی روز جاری خبر داد.

دکتر یحیی صالح طبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات وقوع این دو حادثه گفت: در حادثه اول ساعت ۳:۲۹ بامداد امروز یک مورد تماس درباره مسمومیت با گاز منوکسید کربن با سامانه ۱۱۵ اورژانس گرفته شد که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

 

وی گفت: محل وقوع این حادثه یک کارگاه واقع در پاسداران میدان هروی روبروی ایستگاه متروی حسین آباد بود.

 

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل مشاهده کردند که هشت نفر بر اثر استنشاق گاز خطرناک منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که در ادامه تمامی این هشت نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

 

رئیس مرکز اورژانس تهران اظهارکرد: ساعت ۳:۴۳ بامداد امروز همچنین حادثه دیگری درباره مسمومیت با گاز منوکسید کربن به اورژانس اطلاع داده شد که این حادثه در محدوده اشرفی اصفهانی بلوار پونک اتفاق افتاده بود.

 

وی ادامه داد: طی این حادثه نیز شش نفر بر اثر استنشاق منوکسید کربن دچار مسمومیت شده بودند که آنها نیز به منظور تکمیل روند درمانی‌شان به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

مسمومیت با گاز جان ۲ نفر را در چوار ایلام گرفت 

۲ نفر در یکی از روستاهای شهرستان چوار استان ایلام در اثر مسمومیت با گاز co جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام، حوالی ساعت ۹:۲۰ صبح امروز جمعه رد تماس تلفنی با اورژانس یک مورد گازگرفتگی در روستای «حاجی بختیار» از توابع شهرستان چوار گزارش شد.

 

پس از حضور ۲ تیم از کارشناسان عملیاتی اورژانس در محل حادثه و بررسی صحنه، متاسفانه با دو نفر فاقد علائم حیاتی مواجه می‌شوند که علی رغم شروع فوری عملیات CPR و اقدامات درمانی، نتیجه‌ای حاصل نگردیده و هر ۲ نفر فوت شدند.

 

قابل ذکر است با توجه به سرمای هوا در این ایام و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی، لازم است شهرواندن عزیز دقت بیشتری در این زمینه داشته و از وسایل گرمایشی استاندارد، در محیطی با تهویه مناسب استفاده نمایند.

 

کربن مونوکسید با نام “قاتل خاموش” شهرت دارد.

 

این ترکیب یک گاز سمی بدون رنگ و بو است که حتی مقدار کمی از این گاز ، به خصوص برای نوجوانان، زنان باردار و افراد سالخورده می‌تواند کشنده باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------