120 کشته در سیل افغانستان



اخبار,اخبار حوادث

افغانستان طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته شاهد موج جدیدی از بارش ها در استان های غربی و شمالی بود که باعث جاری شدن سیل شد و علاوه بر وارد کردن خسارت مالی، تعداد کشته ها بر اثر سیلاب را به بیش از 120 تن رساند.

به گزارش ایرنا، استان های غرب و شمال افغانستان به ویژه در روز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران بود که این پدیده طبیعی باعث تکرار جاری شدن سیل در استان های ی «هرات» ، «بادغیس» ، «فاریاب» ، «بغلان» ، «سرپل» و «سمنگان» شد.

 

در این موج از بارندگی و سیل ناشی از آن در مجموع 21 شهروند افغانستان جان باختند و 15 تن نیز ناپدید شدند که با احتساب 100 کشته سیلاب های روان شده در دهه اول فروردین ماه جاری جمع کشته از 120 تن بیشتر شد.

 

آمار دقیقی از میزان خسارت وارده به منازل مسکونی در استان های افغانستان در دست نیست ولی منابع محلی از بیش از 20 هزار خانه آسیب دیده خبر داده اند.

 

اگر چه جریان سیل طی دیروز جمعه در استان های شمالی تا حدودی کاهش یافت اما خسارت زیادی به جاده ها ، ابینه های تاریخی و زیر ساخت های اساسی این مناطق به ویژه در استان های هرات و سمنگان وارد کرده است.

 

منابع دولتی افغانستان تاکنون میزان خسارات ناشی از جاری شدن سیل را طی روزهای گذشته اعلام نکرده اما گفته است که هیأت هایی را به این استان فرستاده تا درباره میزان خسارت تحقیق کنند و وعده داده به زودی نتیجه آن را اعلام می کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------