موج جدید سیل و توفان در آمریکا 9 کشته برجای گذاشت



اخبار,اخبار حوادث

موج جدید توفان و طغیان رودخانه ها که گستره آن از تگزاس تا اوهایو در آمریکاست تاکنون موجب کشته شدن 9 نفر شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با نشان دادن تصاویری از سیل و طغیان رودخانه ها افزود: تا روز جمعه گذشته هشت نفر از کشته شدگان مرتبط با طغیان رودخانه و جاری شدن سیل بوده و یک نفر نیز در حادثه وقوع گردباد در این کشور جان خود را از دست داد.

 

قربانیان سیل همگی از ایالت های 'میسوری'، 'اکلاهما'، تگزاس و 'ایندیانا' بودند.

 

به گزارش ایرنا ، پیش از این سی ان ان گزارش داده بود: زندگی بیش از 30 میلیون نفر از ساکنان مناطق جنوبی آمریکا از تگزاس تا'ایلینوی' (شمال میانه آمریکا)به دلیل وخیم شدن شرایط جوی با تهدید جاری شدن سیل مواجه و پروازها نیز دچار اختلال شده است.

 

میزان بارش های سنگینی که بار دیگر از پنجشنبه گذشته آغاز شده 3تا6 اینچ (7 تا 15) سانتی متر بوده و باعث بالا آمدن سطح رودخانه 'می.سی.سی.پی'، 'میسوری' و همچنین'اوهایو ریور ولی' (Ohio River Valley) شده است.

 

بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19ماه مارس (28 اسفند 1397) آغاز شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.

 

سیل فقط درایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.

 

بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید وبارش بی سابقه باران قرار گرفتند.

 

اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.

 

رسانه های آمریکا 26 فروردین ماه گزارش دادند که توفان در مسیر خود هشت کشته و 25 زخمی برجای گذاشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------