14 ایالت آمریکا در خطر سیل؛ برق 34 هزار مشترک قطع شده است



اخبار,اخبار حوادث

باران های سیل آسا در آمریکا زندگی میلیون ها نفر از مردم این کشور را به مخاطره انداخته است و شبکه سی ان ان روز شنبه گزارش داد که دست کم 14 ایالت این کشور در خطر جاری شدن سیل قرار دارند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی از جاری شدن سیل و بارش باران های سیل آسا در جنوب ایالت تگزاس افزود: طی چهار روز گذشته ؛ به میزان 8 تا 10 اینچ (20تا 25 سانتی متر)باران در نواحی ' هیوستون ' بارید که این رقم سه تا شش برابر متوسط بارندگی در هفته نخست ماه می بوده است.

 

سی ان ان گزارش داد که هم اکنون 20 میلیون نفر در سه ایالت های تگزاس و 'لوئیزیانا' (Louisiana) با خطر سیل مواجه هستند و سیلاب بخش هایی از هیوستون را فراگرفته است و هم اکنون 34هزار مشترک دراین بخش از آمریکا فاقد برق هستند.

 

هم اکنون با توفان های جدید، ساکنان 14 ایالت مرکزی آمریکا که در مسیر دو رودخانه 'میسوری' و 'می.سی.سی.پی' واقع هستند ؛ با خطر جاری شدن سیل مواجه شده اند و در برخی مناطق وضعیت هشدار و اضطراری نیز اعلام شده است. 

 

به گزارش ایرنا، بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19ماه مارس (28 اسفند 1397) آغاز شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.

 

تا پانزدهم اردیبهشت ماه ؛ توفان در این کشور 9 کشته و 25 زخمی برجای گذاشته است.

 

سیل فقط درایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.

 

بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید وبارش بی سابقه باران قرار گرفتند.

 

اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.

 

14 اردیبهشت ماه جاری شدن سیل و تداوم بارش باران بخش های وسیعی از شهر 'داونپورت' (Davenport) سومین شهر بزرگ ایالت آیوا به زیر آب رفت.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------