روایت‌هایی تازه از قتل میترا استاد



اخبار,اخبار حوادث,محمدعلی نجفی

حاشیه‌ها درباره پرونده جنجالی امسال، همچنان ادامه دارد. هنوز هم ماجرای قتل میترا استاد از ‏سوی شهردار پیشین تهران، در صدر اخبار قرار دارد و از گوشه و کنار خبرهای موثق و غیرموثق به گوش می‌‏رسد. از آزادی محمدعلی نجفی گرفته تا دوباره زندانی شدنش، از اعتراض وکلای نجفی به حکم قصاص و ‏نقش این حکم از سوی دیوان عالی کشور و همچنین رد شدن وثیقه برای آزادی نجفی از سوی قاضی پرونده؛ ‏این اتفاق صبح دیروز رخ داد.

 

وکیل نجفی با مراجعه به شعبه نهم دادگاه کیفری تهران از قاضی خواست تا با ‏پذیرفتن وثیقه مقدمات خروج وی را از زندان فراهم کند، اما قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم این وثیقه را ‏نپذیرفت. چند روز پیش بود که حکم قتل عمد در پرونده شهردار پیشین پایتخت از سوی شعبه 41 دیوان ‏عالی کشور نقض شد و پرونده برای رفع نقایص به شعبه نهم دادگاه کیفری برگشت داده شد.

 

گودرزی، وکیل ‏نجفی هم در این رابطه اعلام کرد که دست از تلاش بر نمی‌دارند و سعی می‌کنند در چند روز آینده مقدمات ‏آزادی محمدعلی نجفی را فراهم کنند‎.‎‏ با این حال موضوع به این‌جا ختم نشد. صبح دیروز علاوه بر خبر رد ‏شدن وثیقه از سوی قاضی کشکولی، روایت دیگری از این پرونده در کانال‌های خبری دست به دست شد. داروفروشی که میترا استاد از وی برای محمدعلی نجفی دارو می‌خرید، روایت‌های تازه‌ای را فاش کرد. در ‏این خبر آمده که پس از وقوع قتل میترا استاد، فردی از قم با وکلای محمدعلی نجفی و مهدی خزعلی تماس ‏می‌گیرد و عنوان می‌کند که میترا استاد در سه نوبت داروی خاصی را با قابلیت «سلب اختیار انسان» از وی ‏می‌خرد.

 

در یک ویدیو کلیپ، محمدعلی خزعلی در این رابطه چنین توضیح می‌دهد: «این فرد قمی با نام ‏‏«ج.ر» پس از تماس با من گفت که میترا استاد این داروها را برای خوراندن به محمدعلی نجفی استفاده می‌‏کرده است.

 

‏‏ «ج.ر» درباره ماجرای آشنایی‌اش با میترا استاد هم گفت که از سال۸۴ در ترمینال کرمانشاه با او ‏آشنا شده و با چند نفر دیگر گروه تلگرامی داشته‌اند. این فرد به من گفت که حاضر به شهادت و هرگونه ‏همکاری تحقیقاتی است، اما دادگاه در این زمینه تحقیقاتی انجام نداد. آن فرد از ساعت 12 تا یک شب با من ‏صحبت کرد و همه چیز را گفت. گویا خانم استاد وقتی متوجه می‌شود که این فرد دارویی دارد با عنوان ‏سلب اختیار، از وی می‌خواهد به او از این داروها بدهد.

 

مرد داروفروش به من گفت که این دارو را خودش ‏ترکیب کرده و تهیه می‌کند. گویا خانم استاد به آن داروفروش می‌گوید که این داروها را برای فرزندش می‌‏خواهد که او را در اختیار خودش قرار دهد تا همه حرف‌هایش را به مادرش بگوید. می‌گفت می‌خواهم سر از ‏کار فرزندم دربیاورم. اما نگو برای آقای نجفی می‌خواسته تا تمام اختیار او را در دست بگیرد. چون با این دارو ‏فرد سلب اختیار می‌شده است.»‏این فیلم حالا در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد. فیلمی که در چند ثانیه آخرش هم علیزاده ‏طباطبایی، وکیل سابق محمد علی نجفی نیز حرف‌های مهدی خزعلی را تأیید می‌کند و می‌گوید آن ‏داروفروش با خود او هم تماس گرفته بود.

 

‏از طرف دیگر همچنان صحبت‌های سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل اول محمدعلی نجفی باز هم در فضای ‏مجازی باز نشر شده است. صحبت‌هایی که نشان از وجود یک فرد غریبه در روز حادثه و در محل حادثه دارد. ‏‏«فردی از لحظه اول قبل از ورود دختر، داماد و راننده نجفی و پسر خانم میترا استاد در داخل منزل بوده ‏که وقتی اینها داخل منزل می‌شوند، وی آن‌جا بوده است. این فرد دستگیر می‌شود و خودش را مامور یکی از ‏نیروهای امنیتی و اطلاعاتی معرفی می‌کند. وی ساعتی بعد آزاد می‌شود و در کمال تعجب هیچ اثری از آن ‏فرد اکنون در پرونده نیست.»‏

 

وکیل خانواده استاد: این خانواده دیگر پرونده نجفی را فراموش کرده‌اند

با این حال با توجه به تمام این حرف‌ها و حاشیه‌ها صبح دیروز مسعود افرازه، وکیل خانواده میترا استاد در ‏گفت‌وگویی با خبرنگار شهروندآنلاین در این رابطه اظهارنظر کرد: ‏

 

ماجرای این داروفروش چیست؟

از زمانی‌که این قتل رخ داد تا الان حاشیه‌ها و شایعه‌های زیادی به وجود آمد. ما مرتب درگیر این شایعه‌ها ‏بودیم. درباره این داروفروش هم من چیزهایی شنیدم، ولی نمی‌توانم صحبتی در این رابطه کنم، چراکه به ‏نظر من این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد. با این حال نمی‌توانم اظهارنظر قطعی در این رابطه کنم ‏چون در این پرونده حواشی و شایعه‌ها زیاد بوده است. نمی‌دانم این موضوع در پرونده وجود دارد یا فقط ‏صحبتش شده است. ‏

 

چرا مسعود استاد بعد از رضایت سکوت کرد؟

خانواده استاد بعد از این‌که رضایت خود را اعلام کردند، با هم مشورت کردند و به یک تصمیم جمعی رسیدند ‏که دیگر حرفی نزنند. ما هم به‌عنوان وکلای آنها به این تصمیم‌شان احترام گذاشتیم و آنها هنوز هم سر ‏تصمیم‌شان هستند و نمی‌خواهند حرفی درباره پرونده بزنند.

 

نظر آنها در رابطه با نقض حکم آقای نجفی چیست؟

آنها دیگر درواقع این پرونده را فراموش کرده‌اند. نمی‌خواهند دخالتی کنند. آنها کار خودشان را انجام دادند و ‏دیگر نمی‌خواهند وارد حاشیه‌ها شوند. ‏

 

اگر نجفی آزاد شود، آنها مشکلی با این مسأله ندارند؟

شاید قلبا ناراحت باشند، اما دیگر نمی‌خواهند وارد این فضا شوند و سعی می‌کنند کاری به این مسائل ‏نداشته باشند. ‏

 

روزنامه شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------