تخلیه ده‌ها هزار نفر با گسترش آتش‌سوزی در استرالیا



اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
در پی دستور مدیریت بحران ایالت ویکتوریا، ده‌ها هزار نفر، مناطقی از این ایالت را از بیم گرفتار شدن در شعله‌های آتش ترک کردند اما گفته می‌شود هزاران توریست نیز در این منطقه گیر افتاده‌اند.

به گزارش فارس، ده‌ها هزار نفر از ساکنان و توریست‌های منطقه «گیپسلند شرقی» در ایالت «ویکتوریا» با گسترش آتش‌سوزی‌ها مجبور به ترک منازل خود شدند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،  «اندرو کریسپ» کمیسیونر مدیریت بحران این ایالت روز دوشنبه گفت، «ستون‌هایی از آتش» سر به آسمان کشیده و تأثیر آن‌ها بر اتمسفر می‌تواند خطرات آب‌وهوایی به‌دنبال داشته باشد.

 

وی افزود: «این ستون‌های آتش صاعقه تولید می‌کنند که غیرقابل پیش‌بینی و بسیار خطرناک هستند».

 

مقامات محلی در نقاط مختلف جنوب استرالیا روز دوشنبه درخصوص وقوع این نوع از صاعقه که به «صاعقه خشک» معروف است و می‌تواند بر وسعت آتش‌سوزی‌ها اضافه کند، هشدار داده‌اند.

 

این نوع از صاعقه زمانی رخ می‌دهد که حرارت و دمای بالای هوا موجب تشکیل طوفان شود اما قطرات باران از شدت گرمای هوا پیش از رسیدن به زمین تبخیر شوند.

 

مدیر یکی از پارک‌های جنگلی این ایالت به رویترز گفت: «مردم تمام روز در حال خروج از این منطقه هستند. آن‌ها در حال ترک این منطقه هستند».

 

کریسپ روز گذشته (یکشنبه) ضمن هشدار درخصوص افزایش وسعت آتش‌سوزی‌ها در ایالت ویکتوریا دستور تخلیه منطقه‌ای به وسعت نیمی از کشور بلژیک را صادر کرد.

 

با این حال به نوشته روزنامه «دیلی میل»، هزاران گردشگر که تعطیلات کریسمس خود را در گیپسلند می‌گذراندند، از تخلیه این ناحیه سر باز زدند و با بسته شدن بزرگراه اصلی «پرنسس» توسط مقامات دولتی، توسط شعله‌های آتش محاصره شده‌اند.

 

آتش‌سوزی‌هایی که از چند ماه پیش در استرالیا آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و اراضی این کشور را سوزانده، ۹ نفر را کشته و بیش از ۹۵۰ خانه را ویران کرده است. در این میان ایالت نیو ساوث ولز بیشترین خسارت را دیده و ۸۵۰ واحد از خانه‌های تخریب‌شده در این ایالت قرار داشته است.

 

در استرالیا فصل‌های سال با نیمکره شمالی تفاوت دارند و اکنون در استرالیا تازه ابتدای تابستان است و از همین رو مقام‌های این کشور خود را برای مقابله با حجم بیشتری از آتش‌سوزی همزمان با افزایش دما آماده می‌کنند.

 

گرمای هوا و آتش‌سوزی تابستانی در استرالیا امری متداول است، اما آتش‌سوزی‌های امسال ماه‌ها زودتر از موعد معمول آغاز شده و افزایش شدید دما و بادهای گرم هم آن را تشدید کرده است.

اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا
اخبار,اخبار حوادث,آتش‌سوزی در استرالیا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------