زلزله ترکیه؛ افزایش جان باختگان به 69 کشته و 949 زخمی



اخبار,اخبار حوادث,زلزله در ترکیه
زلزله‌ای با قدرت ۶/۶ ریشتر در دریای اژه، سواحل جنوب غربی ترکیه در نزدیکی شهرستان سفری حصار استان ازمیر و جزیره ساموس یونان را لرزاند. در ازمیر بیش از ۲۰ دستگاه ساختمان فروریخته‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچه‌وله، بر اساس آخرین خبرها، تاکنون شمار قربانیان زلزله ترکیه به ۵۳ کشته و ۹۰۰ تن زخمی رسیده است. در جزیره ساموس یونان نیز دو نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.

 

کانال‌های خبری ترکیه در طول شب مرتب از آخرین وضعیت زلزله گزارش‌های زنده پخش کردند. هتل‌های شهر توریستی ازمیر درهای خود را به روی کسانی که خانه‌های خود را از دست دادند گشودند. سرویس حمل ونقل عمومی و همه سرویس‌های شهرداری ازمیر رایگان اعلام شد.

 

یاووز سلیم کوشگر، استاندار ازمیر گفته است، تاکنون ۷۰ نفر زنده از زیر آوار بیرون آورده شده‌اند.

 

رسانه‌های ترکیه هم‌زمان با زمین‌لرزه از بروز سونامی هم خبر دادند. رقیب سویلو، روزنامه‌نگار ترک با انتشار فیلمی در توییتر از سونامی "ویژه‌ای" گزارش داده است.

 

ونان از نخستین کشورهایی بود که همبستگی خود را با ترکیه اعلام کرد. کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

 

اردوغان با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از نخست‌وزیر یونان قدردانی و تشکر کرد.

اردوغان پیام توئیتری میتسوتاکیس را بازنشر کرد و خطاب به او به زبان انگلیسی نوشت: «از طرف خودم و مردم ترکیه از یونان تشکر می‌کنم. ترکیه نیز همیشه آماده کمک به یونان و شفای زخم‌هایش است. این که دو همسایه همبستگی خود در زمان‌های سخت را نشان دهند بیش‌تر از خیلی مسائل در زندگی ارزش دارد.»

 

مقامات ترکیه گفتند که شمار کشته‌شدگان و مصدومان افزایش پیدا خوهد کرد. طبق گفته شهردار ازمیر‌، هنوز بیش از ۱۸۰ نفر دیگر زیر آوارها هستند.

 

***

 

زلزله ترکیه؛ افزایش جان باختگان به 69 کشته و 949 زخمی

فارس نوشت: مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» از افزایش شمار قربانیان زلزله مهیب ازمیر خبر داد.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از سخنگوی این مرکز گزارش داد که با کشف اجساد جدید از زیر آوار، شمار تلفات به ۶۹ نفر رسیده است.

 

بر اساس اعلام مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه در این زلزله ۶.۶ که روز جمعه به وقوع پیوست، ۹۴۹ نفر نیز زخمی شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

آفاد ترکیه همچنین گفت که عمیلات امداد و نجات در هشت ساختمان فروریخته همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------