قربانیان حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران به 10 نفر رسید/ پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند



اخبار,اخبار حوادث,کشف جسد هشت کوهنورد در شمال تهران
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کشف هشت جسد در ارتفاعات شمال تهران خبر داد و گفت که عملیات جستجو به دلیل شرایط نامساعد جوی فعلا متوقف شده است.

مهدی ولی پور در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران گفت: دقایقی پیش اجساد دو تن دیگر از مفقود شدگان نیز در ارتفاعات شمال تهران کشف شد و در مجموع تا به این لحظه متاسفانه هشت تن جان خود را از دست داده اند که اجسادشان نیز کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۴ نفر نیز نجات داده شده و سالم به پایین بازگردانده شدند، گفت: تعدادی از این نجات یافتگان جزو ۱۸مورد مفقودی بودند که پیش از این به جمعیت هلال احمر گزارش شده بود.

 

ولی پور درباره تعداد مفقود شدگان نیز گفت: هم اکنون هفت مفقودی دیگر نیز بنا بر اعلام گزارش از سوی خانواده هایشان در این مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل شرایط بسیار بد جوی ادامه عملیات جستجو در این مناطق مقدور نیست و این عملیات با دستور فرمانده میدان تا فردا متوقف شده است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: به محض مساعد شدن شرایط جوی و فراهم شدن امکان جستجو،  عملیات جستجو برای یافتن هفت مفقودی دیگر نیز آغاز خواهد شد.

 

ولی پور درباره اینکه آیا اجساد جانباختگان به پایین انتقال داده شده گفت: این اجساد به پایین انتقال داده شده و به پزشکی قانونی تحویل داده می شوند و هویت و علت قطعی مرگ این افراد از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

 

پنج کوهنورد در برف سوادکوه گرفتار شدند

سرپرست فرمانداری سوادکوه مازندران گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر برای نجات پنج کوهنورد گرفتار در برف منطقه " آریم " این شهرستان، اعزام شده‌ است. 

 

این کوهنوردان غیربومی هستند و با وجود هشدارهای قبلی هواشناسی در منطقه آریم گرفتار برف شده اند.

 

اسامی جانباختگان حادثه توچال اعلام شد/ هویت یک نفر نامشخص است

فرمانده یگان کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت اسامی جانباختگان حادثه روز گذشته در ارتفاعات توچال را اعلام کرد.

 

سرهنگ محمد مقدسی در گفتگو با مهر اظهار کرد: همانطور که در اخبار قلی اعلام شد تا به الان یگان امداد پلیس پیشگیری پایتخت پیکر ۸ کوهنورد را پیدا کرده است و ۵ نفر هم بر اساس اعلام خانواده‌هایش مفقود هستند.

 

وی افزود: از این ۸ نفر هویت ۷ نفر مشخص شده و یک نفر هنوز شناسایی نشده است.

 

فرمانده یگان کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت گفت: محمد محمدی فرزند حسین، هادی بهادری، یحیی انصاری فرزند جواد، اشکان رضوایی نراقی فرزند بهروز، کوروش کاشفیان فرزند احمد، اصغر کنعانی فرزند احمد و امیرهوشنگ سرآبادی ۷ کوهنوردی هستند که متأسفانه در حادثه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

 

وی در پایان گفت: خانواده‌ها برای شناسایی پیکر یکی دیگر از کوهنوردان که مدارک هویتی همراهش نبوده است می‌توانند به کلانتری ۱۶۳ ولنجک مراجعه کنند.

 

***

 

تعداد جانباختگان بهمن در ارتفاعات شمال تهران به ۱۰ تن رسید

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کوهنوردان جانباخته در ارتفاعات شمال تهران را تا به این لحظه ۱۰ تن اعلام کرد.

 

مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت حادثه بهمن در ارتفاعات تهران گفت: تا امشب تعداد اجساد پیدا شده در ارتفاعات ۹ تن است. یک تن نیز پس از پیدا شدن و انتقال به بیمارستان در آنجا فوت کرده است و در مجموع می‌توان گفت که متاسفانه تاکنون ۱۰ تن از هموطنانمان را در حادثه رخ داده در کوهستان از دست داده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات فردا نیز از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم که تعداد موارد فوتی از این بیشتر نشده و باقی موارد مفقودی نجات پیدا کنند.

 

جزئیات حادثه کوهنوردان شمال تهران از زبان پلیس/ دعوت از خانواده مفقودین برای تشکیل پرونده

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات حادثه رخ داده برای تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران را تشریح کرد.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره اقدامات پلیس در حادثه رخ داده برای تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران، گفت: در روز جمعه تعداد زیادی از شهروندان به مجموعه تفریحی توچال مراجعه کرده بودند و شمار جمعیت به حدی بود که بنا بر گفته مدیریت مجموعه برآورد چنین جمعیتی برایشان غیر قابل پیش بینی بوده و متاسفانه تعدادی از همین افراد نیز درگیر مداخلات جوی و حوادث ناشی از آن شدند.

 

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد حاضر در توچال با تله کابین به ایستگاه ۷ رفته و قصد استفاده از پیست اسکی را داشتند، گفت: به دلیل برف و کولاک برای مدتی تله کابین خاموش شده و همین موضوع موجب ازدحام جمعیت شد. برخی از افراد هم که از دربند و درکه به صورت خط الراسی وارد مجموعه توچال شده بودند در ایستگاه ۵ زمینگیر شدند.

 

موقوفه‌ای افزود: پلیس بلافاصله وارد عمل شده و جمعیت را تخلیه کرد اما متأسفانه یک نفر از کوهنوردان که مسیر را اشتباه رفته بود در مسیر گم شد که ماموران پلیس و امدادگران در حوالی ساعت ۱۱ دیروز پیکر بی جان و یخ زده او را در ایستگاه ۵ پیدا کردند.

 

وی گفت: در مجموعه کلکچال نیز شش نفر جان خود را از دست دادند که اجسادشان کشف شده است. یک نفر به صورت دستی به پایین منتقل شد و اجساد پنج تن دیگر نیز با استفاده از هلی برد و هلی کوپترهای امداد به پایین انتقال داده شد.  یک نفر دیگر هم که احتمالاً از مسیر جمشیدیه وارد توچال شده بود پیدا شد و به دلیل مصدومیت شدید به مراکز درمانی منتقل شد اما متأسفانه این فرد هم درپی ترومای مغزی جان خود را از دست داد.

 

به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مجموع جسد هشت تن تاکنون شناسایی شده و امروز به پایین منتقل شده است.  همچنین دست کم پنج نفر دیگر هم بنا بر اعلام خانواده‌هایشان مفقود شده اند.

 

وی در پایان از شهروندان خواست که اگر احتمال مفقود شدن دوستان یا اعضای خانواده خود در این محل را می‌دهند به کلانتری ۱۶۳ ولنجک مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------