شرق گلستان درگیر سیلاب و طوفان شد



سیلاب و طوفان در گلستان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
با ورود و تقویت جریانات شمالی به گلستان شاهد بارش های نقطه ای و وقوع سیلاب و طوفان گرد و خاک در شرق استان هستیم که این امر به چندین واحد دامداری و منازل مسکونی خسارت زد.

به گزارش مهر، با ورود و تقویت جریانات شمالی به گلستان از روز گذشته شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد در مناطق شمالی و شرق گلستان بودیم.

 

فعالیت این سامانه سبب طوفان گرد و غبار و جاری شدن سیلاب در مراوه تپه، کلاله و شمال گنبدکاووس شد.

 

در همین خصوص مدیرکل هواشناسی گلستان به خبرنگار مهر گفت: بارش‌های نقطه‌ای صبح و ظهر جمعه سبب جاری شدن سیلاب در شهرستان مراوه تپه، کلاله و اینچه برون شد.

 

نوربخش داداشی بیان کرد: همچنین طی این مدت شاهد بارش در شهرهای مینودشت، گالیکش، آزادشهر و رامیان بودیم.

 

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش ثبت شده تاکنون در منطقه کریم ایشان کلاله با ۲۹ میلی متر بوده و از ایستگاه‌های مراوه تپه ۱۷ میلی متر، بسطام دره ۲۰، چناران ۱۲.۵ و کرند ۱۲ میلی متر بارش گزارش شده است.

 

داداشی اضافه کرد: همچنین وزش باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت سبب وقوع طوفان گرد و خاک در اینچه برون و گنبدکاووس شد و شعاع دید را کاهش داد.

 

طبق گفته وی وزش باد نقطه‌ای در شهرستان مینودشت به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در حال حاضر فعالیت سامانه کاهش یافته ولی ناپایداری‌ها به شکل رگبارهای پراکنده و رعدوبرق و طوفان تا بامداد فردا با شدت و ضعف ادامه دارد.

 

سیلاب در مراوه تپه

فرماندار مراوه تپه هم از وقوع سیلاب در این شهرستان خبرداد و گفت: بارندگی نقطه‌ای روز گذشته (پنج شنبه) حوالی ساعت ۲۰ الی ۲۰:۳۰ در پلی علیا و یانبلاق مراوه تپه سبب به راه افتادن سیلاب شد.

 

امانگلدی ضمیر افزود: طی این حادثه به چند واحد مسکونی، چهار دامداری و سه واحد انباری خسارت وارد شد.

 

وی بیان کرد: سیلاب سبب ورود گل و لای در برخی از محورها شده بود که با تلاش نیروهای راهداری برطرف شد.

 

طبق گفته ضمیر میزان خسارت‌ها بعد از ارزیابی بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد.

 

سیلاب و طوفان در گلستان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث

وقوع سیلاب در کلاله

فرماندار کلاله هم در این خصوص گفت: بارش رگباری عصر جمعه باعث آبگرفتگی و معابر شهر فراغی شد که عوامل شهرداری با کاهش شدت بارش پاکسازی خیابان‌های این شهر را آغاز کردند.

 

محمدابراهیم تودرواری افزود: بر اثر بارش شدید عصر امروز، مسیر اوقچی به خالد نبی در بخش مرکزی شهرستان دچار آبگرفتگی شده و امکان تردد در آن وجود ندارد اما سایر مسیرهای شهرستان باز است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن، چندین گزارش از خسارت به واحدهای دامداری، زمین‌های کشاورزی و آبگرفتگی منازل روستایی شهرستان دریافت شده که بعد از برآورد دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

 

طوفان در گنبدکاووس

فرماندار گنبدکاووس هم گفت: وزش تندباد با سرعت ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر بر ساعت سبب قطعی برق ۲۰ نقطه شهری و روستایی شد که با تلاش مأموران اداره برق بخش عمده ای از آن رفع شده است.

 

عبدالقدیر کریمی افزود: بعد از فروکش کردن کامل تندباد و ورود نیروهای فنی و خدمات رسان، برآورد خسارت احتمالی این حادثه آغاز می‌شود.

 

همچنین اورژانس گلستان خبرداد که یک خانم بر اثر سقوط درخت در روستای آق چلی علیا گنبدکاووس دچار مصدومیت شده است.

 

این فرد در ساعت ۱۸:۵۳ عصر امروز مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان مطهری گنبدکاووس منتقل شد.

 

سیلاب در رامیان

فرماندار رامیان هم گفت: بارش شدید و رگباری باران باعث بالاآمدن آب رودخانه قره‌چای شده که بر این اساس هشدار خطر به مناطق مسکونی پایین دست داده شد.

 

جواد صادقلو افزود: به دلیل وزش باد شدید برق تعدادی از مشترکان در چند روستای این شهرستان قطع شده که نیروهای اداره برق شهرستان درحال رفع مشکل هستند.

 

وی ادامه داد: براثر بارش شدید باران همراه با طوفان دیوار چند واحد مسکونی در روستای پاقلعه فرو ریخت و چند خانه و یک نانوایی دچار آبگرفتگی شدند که درحال حاضر با اعزام نیروهای امدادی هلال احمر کمک رسانی درحال انجام است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------