وزارت صنعت: خودروسازان در حادثه بهبهان مقصر نیستند



تصادف بهبهان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
وزارت صنعت، خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز ، مقصر ندانست.

به گزارش صداوسیما، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آخرین گزارش باز نشدن كيسه هوا  (ایربگ‌ها ) در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودرو‌های یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

 

سهیل معمارباشی افزود: بار‌ها در رسانه‌ها توضیح داده شد برای اینکه کیسه هوای خودرو‌ها باز شود شتاب منفی خاصی باید به خودرو وارد شود.

 

وی بیان‌داشت: بازخوانی نتایج ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آن‌ها به‌جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو‌ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند.

 

معمارباشی ادامه‌داد: همچنین در چند مورد شاهد له شدن کامل یا آتش گرفتن خودرو‌ها در این تصادف بودیم که هیچ اطلاعاتی از ACU این خودرو‌ها نتوانستیم به دست آوریم.

 

وی یادآور شد: پس از این حادثه، تصادف دیگری در یکی از محور‌های مواصلاتی کشور با برخورد هشت دستگاه خودرو به وقوع پیوست که در آن ایربگ اکثر خودرو‌ها باز شده بود.

 

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: سالیانه بیش از سه‌هزار مورد تعویض ایربگ خودرو‌ها در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودرو‌های تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظار که تحت هر شرایطی باید کیسه‌های هوا باز شوند منطقی نیست.

 

۲۰ دی‌ماه امسال در نتیجه تصادف زنجیره‌ای در در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از ۵۰ نفر مصدوم و کشته شدند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------